اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رپرتاژ شبکه آمریکایی برای سرکرده جبهه النصره/ چرا واشنگتن، در پی تطهیر «جولانی» است؟

رپرتاژ و مصاحبه شبکه آمریکایی با سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره، بیش از پیش روابط مستحکم آمریکایی‌ها با گروههای تروریستی در سوریه را برملا می‌کند.

رپرتاژ شبکه آمریکایی برای سرکرده جبهه النصره/ چرا واشنگتن، در پی تطهیر «جولانی» است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ما منتقد برخی از سیاستهای غرب در منطقه بودیم، ولی خواستار این نیستیم که علیه کشورهای غربی، حملاتی انجام دهیم»؛ این اظهارات متعلق به «ابومحمد جولانی» سرکرده گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» است؛ گروهی که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» به حضور جولانی در یک شبکه آمریکایی پرداخت و نوشت، ظاهرا طعم قدرت و رهبری، در زیر زبان جولانی مزه کرده است و قصد دارد در مناطق اشغالی شمال سوریه، «دولت نجات» تشکیل دهد.

به گزارش این روزنامه، جولانی در تلاش است از رهگذر این اقدام، نفوذ ترکیه را در شمال سوریه حفظ کند، ولی او کسی است که خون مردم سوریه را ریخته است و عناصر وابسته به وی «مردم را به خاطر استعمال سیگار شلاق می‌زدند، ولی بردگی زنان و کشتار بی‌گناهان سایر مذاهب و ادیان را به نام دین، حلال می‌کردند».

بنا بر این گزارش، جولانی کسی است که حاصل گروه تروریستی داعش است و با این گروه همپیمان بوده و در صفوف آن، جنگیده است، ولی امروز در برابر آمریکا و غرب، خود را به عنوان یکی از «قهرمانان مبارزه با تروریسم و حامیان آزادی و حقوق بشر» معرفی می‌کند.

رأی الیوم ادامه داد، جولانی در مصاحبه با شبکه آمریکایی «FRONTLINE» تلاش کرد که خواسته خود را به گوش رئیس جمهور آمریکا برساند و از او و جامعه بین‌الملل بخواهد که وی را بپذیرند.

این تروریست جبهه النصره در این مصاحبه مدعی شد که تحریر الشام، غیر نظامیان را بازداشت نکرده است و خود را حامی حقوق زندانیان معرفی کرد. البته تأکید کرد که این ائتلاف تروریستی، «تهدید امنیتی یا اقتصادی برای آمریکا و کشورهای غربی به شمار نمی‌رود و این کشورها باید در سیاستهای خود در قبال ما، بازبینی کنند».

 به گزارش این روزنامه، جولانی شخصی است که در رسانه‌های آمریکایی ظاهر شده است و با تغییر ظاهر خود قصد دارد کاری کند که آمریکا، رهبری وی را به رسمیت بشناسد، ولی«شاید ابومحمد فراموش کرده است که لقب خود یعنی جولانی را تغییر دهد؛ چرا که واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخته است».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول