اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس عراقی: خروج آمریکا از عراق در اولویت گفت‌وگو با واشنگتن قرار دارد

کارشناس عراقی و مشاور مرکز مطالعات اروپایی مبارزه با تروریسم تأکید کرد که خروج کامل آمریکا از عراق در اولویت گفت‌وگوهای راهبردی بغداد با واشنگتن قرار دارد.

کارشناس عراقی: خروج آمریکا از عراق در اولویت گفت‌وگو با واشنگتن قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عماد علو» سرتیپ بازنشسته و مشاور مرکز مطالعات اروپایی مبارزه با تروریسم گفت که گفت‌وگوهای راهبردی بغداد و واشنگتن هفته جاری ازسر گرفته می‌شود و موضوع امنیت در این گفت‌وگوها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علو در مصاحبه با خبرگزاری ملی عراق «نینا» تأکید کرد که در این گفت‌وگوها در موضوع امنیت به طور خاص بر دو مسئله خروج نیروهای آمریکایی و مبارزه با داعش تمرکز خواهد شد و خروج آمریکا در اولویت این گفت‌وگوها قرار دارد.

پیشتر «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفته بود که دور جدید گفت‌وگوهای راهبردی بغداد-واشنگتن هفتم ماه جاری میلادی (۱۸ فروردین) ازسر گرفته می‌شود.

وی گفته بود که دور جدید گفت‌وگوها شامل محورهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی خواهد بود.

گفت‌وگوهای راهبردی بغداد- واشنگتن ژوئن ۲۰۲۰ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و دو طرف بر اهمیت روابط راهبردی و تلاش برای اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای تأمین منافع دو کشور و تحقق امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.

آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول