اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای ۶ پروژه عمرانی در اماکن متبرکه گنبدکاووس با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: سال گذشته ۶ پروژه شامل تعمیر، مرمت، احداث و بهره‌برداری در اماکن متبرکه شهرستان با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال انجام شد.

اجرای ۶ پروژه عمرانی در اماکن متبرکه گنبدکاووس با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، صالح محبی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای دیوار ضلع شمالی امامزاده به مساحت ۳۰۰ مترمربع، تعمیر و مرمت استخر باغ امامزاده یحیی بن زید (ع)، راه‌اندازی پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلووات در بقعه متبرکه «ملاعلی‌عطا دانشمند»، کاشی‌کاری و معرق‌کاری در قسمت شمال غرب و غرب امامزاده یحیی بن زید (ع) به متراژ ۹۰۰ متر مربع، تعمیر و مرمت موقوفه «امان‌جان پلاسی» و «آینه‌کاری» داخل شبستان امامزاده یحیی بن زید (ع) پروژه‌هایی است که سال گذشته با اعتبار ۱۹ میلیارد ریال انجام شده است.
وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته برای ۳۱ اماکن مذهبی شهرستان سند جدید تهیه و اخذ شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ولادت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: میلاد امام زمان (عج) در ایام سال نو بوده و امسال یازدهمین سال «طرح آرامش بهاری» در اماکن متبرکه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ضمن التزام به مصوبات ستاد کرونا انجام شد.
وی درباره عملکرد و فعالیت‌های این اداره بیان کرد: سال گذشته با راه‌اندازی پویش و مشارکت مردم و خیرین توانستیم پنج زندانی جرائم غیرعمد و یک مادر در بند پس از تحمل ۳۰ ماه حبس به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال آزاد کرده و برای حمایت از خانواده زندانیان ۲۹ بسته تحصیلی، ۲۰ بسته حمایتی تهیه و به این خانواده‌ها اهدا شد.
محبی گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون شاهد شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا بوده و در این مدت برنامه‌های مذهبی اماکن متبرکه به ویژه امامزاده یحیی بن زید (ع) در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

توزیع ۸۷ هزار و ۳۳۹ پرس غذای گرم در راستای «طرح شهید شوشتری» و «طرح شهید سلیمانی» در مناطق محروم و مناطق آسیب‌پذیر گنبدکاووس
وی ادامه داد: در سال گذشته ۸۷ هزار و ۳۳۹ پرس غذای گرم در راستای «طرح شهید شوشتری» و «طرح شهید سلیمانی» در مناطق محروم و مناطق آسیب‌پذیر شهرستان توزیع شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: توزیع یک‌هزار و ۱۵۰ بسته معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، ۳۴ هزار و ۳۷۰ قرص نان، ساماندهی ۱۷۰ عدد قبر در محوطه امامزاده یحیی بن زید (ع)، توزیع ۵۰۸ بسته تحصیلی، اجرای کاروان سرود و شادی در ۴۵ منطقه شهرستان و محلات آسیب‌پذیر در مناسبت‌های مختلف، توزیع یک‌هزار و ۷۵۰ بسته‌های بهداشتی و سلامت و توزیع اقلام غذایی و شوینده بخشی از فعالیت‌های این اداره است.
وی ادامه داد: با شروع سال ۱۳۹۹ و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل، فشار اقتصادی زیادی به خانواده‌های کم‌بضاعت وارد شد که برای حمایت از این خانواده‌ها دو ماه اجاره ۴۳ نفر از اهالی«سید‌آباد» و «اسلام‌آباد» بخشوده و سه ماه اجاره معوقه توسط اداره پرداخت، ۱۰ هزار عدد ماسک در محلات آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین شهر، ۱۲ هزار و ۹۴۵ عدد ماسک به زندان گنبدکاووس، ۲ هزار عدد ماسک ال ۹۵ با کادر درمان و پرستاران در بیمارستان‌ها، ۸۰ دست لباس مخصوص کادر درمان، ۲۰۰ عدد ماسک به هلال احمر، خرید ۴۰۰ عدد ماسک از معلولان «شرکت بهزیست گنبد» و ۱۶ هزار و ۹۰۰ عدد ماسک بین اقشار مردم توزیع شده و طی ۹ مرحله این محلات به صورت خانه‌به‌خانه ضدعفونی شده و دو عدد پنکه و بخاری برای نیازمندان این محله خریداری و اهدا شده است.
محبی بیان کرد: همچنین تاکنون تعدادی البسه گرم به ارزش ۵ میلیون ریال، سه مرحله توزیع کمک‌های مومنانه و ویزیت رایگان در درمانگاه خیریه امامزاده یحیی بن زید (ع) انجام شده و به نیازمندان بیمار دارو رایگان نیز اهدا و کلینیک دندانپزشکی امامزاده یحیی بن زید (ع) تیز با تعرفه دولتی راه‌اندازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به همت خیرین و اداره اوقاف شهرستان ۱۷۰ بسته سلامت در مناطق آسیب‌پذیر توزیع، یک‌هزار و ۳۱۳ بسته غذایی در روز ولادت امام زمان (عج)، ۵ هزار افطاری در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ۴۶ هزار پرس غذای گرم در ایام محرم، ماه رمضان و عید غدیر، ۲۰۰ بسته معیشتی در ایام دهه فجر تهیه و توزیع شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس گفت: در راستای «طرح شهید شوشتری» و کمک به اقشار آسیب‌پذیر ۳۰۰ بسته اقلام موادغذایی و شوینده، مساعدت مالی به محله «سیدآباد»، توزیع البسه در محله «اسلام‌آباد» و یک‌هزار و ۷۵۰ بسته سلامت در محلات «پیرحاجی، «افغان‌آباد» و «بدلجه» انجام شده است.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول