اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رشد ۱۴۵ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی جنوب فارس

مدیرکل راه ‌و شهرسازى لارستان، گفت: تردد در محورهای مواصلاتی اداره کل راه و شهرسازی لارستان در نوروز امسال ١٤٥ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

رشد ۱۴۵ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی جنوب فارس

حسن شبانى در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص اقدامات انجام شده در ایام نوروز ١٤٠٠ اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در کشور و توصیه‌ های صورت گرفته شده برای پیشگیری ازشیوع کرونا  و همچنین لزوم پرهیز از سفرهای غیرضروری، راهداران بنا بر رسالت اصلی خود برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها، ١٩٦ راهدار در قالب ٤٢ خودرو از تاریخ ٢٥ اسفند ماه ٩٩ لغایت ١٥ فروردین ١٤٠٠ به صورت شبانه روزى در حال خدمت رسانى بوده اند.

وی با بیان اینکه براساس آمار سامانه ترددشمار مرکز مدیریت راههای اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان، از ابتدای آغاز طرح نوروزی امسال  یک میلیون و ٧٢٩ هزار وسیله نقیله از محورهای حوزه استحفاظی تردد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته   ١٤٥ درصد افزایش داشته است، افزود: این آمار توسط دستگاه های ترددشمار به صورت یکپارچه در سامانه کشوری ثبت شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با اشاره به اینکه در نوروز سال گذشته ٧٠٣  هزار تردد و در نوروز ٩٨ و قبل از شیوع ویروس کرونا میزان ترددها برای سفرهای نوروزی ٢ میلیون و ٣٤٥ هزار خودرو بوده است، بیان کرد: مقایسه آمار سال‌هاى ١٣٩٨، ١٣٩٩ و ١٤٠٠ نشان دهنده آن است که نوروز سال ٩٩ و در زمان آغاز همه‌گیری کرونا میزان تردد نسبت به سال قبل یعنی سال ۱۳۹۸ به یک سوم کاهش پیدا کرده ولیکن امسال علی رغم توصیه‌های صورت گرفته با افزایش تردد در محورهای جنوب استان پهناور فارس مواجه بوده ایم.

این مسوول اضافه کرد: از آنجائیکه که میزان ترددهای نوروز ١٤٠٠ نسبت به نوروز سال گذشته ١٤٥ درصد افزایش یافته است اما میزان فوتی های ناشی از تصادفات در جاده‌های حوزه استحفاظی اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان ٣٣ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول