اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ربات ها تهدید جدید برای کارگران نفتی/20 درصد شغل صنعت نفت از بین می رود

این احتمال وجود دارد که تا سال 2030 معادل یک پنجم فرصت‌های شغلی در صنایع نفتی و گازی به خاطر ورود ربات‌ها از بین برود.

ربات ها تهدید جدید برای کارگران نفتی/20 درصد شغل صنعت نفت از بین می رود

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، تحقیقات جدید موسسه ریستاد انرژی، حاکی از آن است که رفتن شرکت‌های نفتی به سمت کاهش هزینه‌ها و اتوماسیون بیشتر ممکن است باعث شود طی 10 سال آینده 20 درصد فرصت‌های شغلی در صنایع نفتی و گاز از بین برود.

این موسسه در گزارشی که اوایل این هفته منتشر شد، می‌گوید:  حداقل 20 درصد از فرصت‌های شغلی در بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز از جمله حفاری، پشتیبانی عملیاتی و نگهداری و تعمیرات تا سال 2030 به صورت ماشینی انجام خواهد شد.

این موسسه می‌گوید:‌ این مسئله 400 هزار فرصت شغلی را در کشورهای اصلی تولیدکننده انرژی در جهان تحت تاثیر قرار داده و از بین خواهد برد.

محاسبات موسسه ریستاد انرژی نشان می‌دهد که کارگران روسی و  آمریکایی بیشترین آسیب را از محل توسعه استفاده از ربات‌ها در صنایع نفتی خواهند دید و این امکان وجود دارد که 200 هزار کارگر روس و 140 هزار کارگر آمریکایی شغل خود را از دست بدهند.

البته در این گزارش نسبت به از بین رفتن فرصت‌های شغلی در عربستان سعودی به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت  جهان در نتیجه ورود ربات‌ها به این صنایع بحثی به میان نیامده است. 

در حال حاضر برخی پیمانکاران نفتی نظیر نابورز در آمریکا در حال تولید ربات‌هایی برای جایگزین کردن کارگران در برخی مشاغل حساس در صنعت نفتی و گازی هستند. 

وبسایت این شرکت نشان می‌دهد که ربات‌های تولیدی آن می‌توانند جایگزین کارگران به خصوص در سکوهای حفاری شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول