اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

سرانه هر شهروند قمی از بودجه شهرداری 1.8 میلیون تومان/بهره‌برداری از ۶ تقاطع غیرهمسطح

شهردار قم سرانه هر شهروند قمی در بودجه سال جاری را بیش از یک‌میلیون و 860 هزار تومان دانست و گفت: 71 درصد بودجه شهرداری در سال جاری مربوط به اقدامات عمرانی است که در این زمینه 6 تقاطع غیرهمسطح در سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

سرانه هر شهروند قمی از بودجه شهرداری 1.8 میلیون تومان/بهره‌برداری از ۶ تقاطع غیرهمسطح

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به شکوفایی پروژه‌های شهری در سال ۹۹، اظهار داشت: در سال گذشته با وجود همه مشکلات ۸۸۹ پروژه شهری در ۶ مرحله افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شهردار قم با بیان اینکه سال ۹۹ برای مدیریت شهری همراه با کرونا و سیل آغاز شد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در قم کلنگ زنی و افتتاح‌شده است.

سقائیان نژاد با تأکید بر اقدامات مجموعه مدیریت شهری در حوزه ایثار و شهادت، عنوان کرد: اتمام محوطه باغ‌موزه دفاع مقدس، بهره‌برداری از بوستان طبقاتی شهیدان زین‌الدین و اختصاص بوستان ۱۰ هکتاری یادمان شهدا تنها در سال ۹۹ در این زمینه انجام‌شده است.

وی جذب سرمایه‌گذاری در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: در سال ۹۹ حدود یک هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان معادل یک سوم بودجه شهرداری سرمایه‌گذاری در قم جذب‌شده است.

شهردار قم با اشاره به جمع‌آوری روزانه ۷۰۰ تن زباله در شهر قم، ابراز کرد: ۳۰۰ تن این پسماند در نخستین خط تبدیل به کود کمپوست می‌شود که خط دوم نیز با ظرفیت ۳۰۰ تن در اوایل سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی ۱۰۰ تن نیز جداسازی و تفکیک از مبدأ و… می‌شود.

سقائیان نژاد ادامه داد: یک دستگاه امحای زباله بیمارستانی اهدایی چین به شهر قم در پایان سال نصب‌شده است و قم تنها شهر مجهز به این دستگاه در کشور است و همه پسماندهای بیمارستانی و مطب‌ها بعد از بی‌خطر سازی در این دستگاه قرار می‌گیرد.

وی سرانه فضای سبز شهر قم را بیش از ۲۰ متر ذکر کرد و گفت: قم بعد از اصفهان و شیراز در رتبه سوم سرانه فضای سبز کشور قرار دارد و پس از قم نیز شهرهای اهواز و تهران قرار دارند که ‌این افزایش فضای سبز در سال آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

شهردار قم اقدامات شهرداری قم در زمینه حمل‌ونقل عمومی را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: در سال ۹۸ قرارداد سازمان اتوبوسرانی با بخش خصوصی به اتمام می‌رسید که در این زمینه ۱۸۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد و ۱۷۵ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شد که در حال حاضر ۳۵۰ دستگاه اتوبوس ملکی در سازمان اتوبوسرانی وجود دارد.

سقائیان نژاد با بیان آخرین وضعیت قطار شهری قم، اظهار داشت: فاز نخست مترو قم با وجود تغییرات مدیریتی در قرارگاه خاتم الانبیاء، امیدواریم در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد که در فاز نخست دو رام قطار با ۵ واگن به مردم ارائه خدمت خواهد کرد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری، زیرساختی و فرهنگی در برنامه دوم قم ۱۴۰۴ عنوان کرد: بودجه سال جاری شهرداری قم ۳هزار و ۶۲ میلیارد تومان است که به نظر در طول سال با متمم‌هایی این بودجه افزایش خواهد یافت.

شهردار قم سرانه هر شهروند قمی در بودجه سال جاری را بیش از یک‌میلیون و ۸۶۰ هزار تومان دانست و افزود: ۷۱ درصد بودجه شهرداری در سال جاری مربوط به اقدامات عمرانی است که در این زمینه ۶ تقاطع غیرهمسطح شامل ورودی جعفریه، فردوسی و... و ۳۵ بوستان در سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه پروژه فاز ۵ عمار یاسر در سال جاری به‌صورت فاز به فاز احداث و راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد:۹ بوستان در پارک ۱۰۰۰ هکتاری قم پیش‌بینی‌شده است که بوستان‌های خضر و زائر در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول