اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کشته شدن 22 نیروی امنیتی هند در حمله «مائوئیست‌ها»

مقام‌های هند از کشته شدن شماری از نیروهای امنیتی خود از سوی جنگجویان چپگرا در یک عملیات ضد شورش در مرکز این کشور خبر دادند.

کشته شدن 22 نیروی امنیتی هند در حمله «مائوئیست‌ها»

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های هندی یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفتند که دستکم 22 نفر از نیروهای امنیتی این کشور در یک ایالت واقع در مرکز هند توسط جنگجویان مائوئیست کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پرسنل امنیتی هند روز شنبه در ایالت «چاتیسگره» تحت سلطه قبایل این کشور در یک عملیات ضد شورش مورد حمله قرار گرفتند. یک مقام ارشد دولت هند تایید کرد که  22 نفر از نیروهای هندی توسط مبارزان مائوئیست کشته شدند. به گفته این مقام هندی، آنها در تیراندازی چهار ساعته در منطقه مرزی سوکما، کشته شدند. «ام پراکاش پال» یک مقام ارشد پلیس گفت که عملیاتی برای ردیابی مبازان مائوئیست در حال انجام است.

مائوئیست‌ها که به «ناگزال‌ها» نیز معروف هستند،  چندین دهه است که  شورش مسلحانه علیه دولت به راه انداخته‌اند. سران  این گروه تندرو چپ مدعی هستند که به نمایندگی از فقیرترین افرادی می‌جنگند که از رونق اقتصادی در سومین اقتصاد بزرگ آسیا بهره‌مند نشده‌اند .این گروه شبه نظامی در جنگلها فعالیت می کند.  ساعاتی پس از حمله «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در توییتی کشته شدگان این حمله را افرادی شجاع خواند.

در انفجار دیگر از سوی این گروه در ماه گذشته، یک اتوبوس حامل بیش از 20 پرسنل امنیتی هدف قرار گرفت و طی آن پنج پلیس کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

سرویس اطلاعات هند چندی قبل شمار کادرهای مسلح ناگزال را  بیش از ۲۰ هزار نفر و اعضای ثابت آن را بیش از ۵۰ هزار نفر تخمین زد. شبه نظامیان مائوئیست که به گفته خود از «مائوتسه تونگ» رهبر انقلاب چین الهام گرفته‌اند در ۳۰ ایالت این کشور فعالیت می‌کنند. این گروه از سال ۱۹۶۷ برای ایجاد یک جامعه کمونیستی با دولت این کشور در حال مبارزه است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول