اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گوترش: توزیع واکسن کرونا بین کشورهای جهان عادلانه نیست

دبیر کل سازمان ملل متحد باردیگر از نحوه تولید و توزیع واکسن کرونا بین کشورهای جهان انتقاد کرد.

گوترش: توزیع واکسن کرونا بین کشورهای جهان عادلانه نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل سازمان ملل متحد یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران بار دیگر از تولید و توزیع ناعادلانه واکسن کرونا انتقاد کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در توییتی بدین منظور نوشت: «هیچکدام از بخش‌های پاسخ جهانی به همه‌گیری کرونا از تولید و توزیع واکسن گرفته تا حمایت از کشورهای در حال توسعه، آنچنان که لازم است، پیش نمی‌رود.»

 وی در ادامه نوشت: «ما فقط با یک اقدام جسورانه به این دوره وحشتناک پایان خواهیم داد و بهبودی پایدار و فراگیر را شروع خواهیم کرد.»

 دبیر کل سازمان ملل چندی قبل نیز  از نحوه توزیع واکسن کرونا در جهان انتقاد کرده بود. وی که در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، گفت: «75 درصد واکسن کرونا در 10  کشور توزیع شده و بیش از 100 کشور جهان تاکنون واکسنی دریافت نکرده‌اند.»

دبیر کل سازمان ملل در ادامه سخنانش خواستار توقف فوری درگیری‌ها در تمامی جهان شد تا زمینه توزیع و تامین واکسن کرونا در این مناطق فراهم شود. گوترش تاکید کرد که باید طرحی جهانی برای واکسن کرونا وجود داشته باشد و کشورها باید واکسن کرونا را تقسیم کنند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۳۰ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۴۳۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان دو میلیون و ۸۴۵ هزار و ۱۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۷۴ میلیون و ۴۹ هزار و ۶۲۲ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن برزیل با ۱۲ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۵۹۷ مورد ابتلا و ۳۳۰ هزار و ۲۹۷ مورد فوتی و هند با ۱۲ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۲۷ مورد ابتلا و ۱۶۴ هزار و ۶۵۵ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول