اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مکاتبه با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی شهرهای سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: شرایط مطلوب ما این است تا بتوانیم انتخابات را در شهرهای بیشتری از استان سمنان به‌صورت الکترونیکی برگزار کنیم که به همین منظور مکاتبه‌ای با وزارت کشور انجام می‌شود.

مکاتبه با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی شهرهای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در دومین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان ضمن تأکید بر مشارکت حداکثری افراد دارای صلاحیت و توانمندی در فرآیند ثبت‌نام شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در استان، گفت: وجود شوراهای اسلامی توانمند، کارآمد و مؤثر، می‌تواند رافع بسیاری از چالش‌ها و معضلات روستاها و همچنین تسهیل‌کننده مسیر پیشرفت، آبادانی و توسعه در این مناطق باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور از تمامی افرادی که صلاحیت و توانمندی حضور در شوراهای اسلامی روستاها را در خود می‌بینند، دعوت می‌کنیم تا از روز ۱۶ فروردین‌ماه سال جاری، نسبت به ثبت‌نام در این مهم اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تأکید کرد: روستاییان توجه داشته باشند که عدم مشارکت در ثبت‌نام انتخابات شورای اسلامی روستاها و تشکیل نشدن شورای اسلامی در روستاها، آنها را در آینده با مشکلات اداری مواجه خواهد کرد و نیاز است، افراد دارای صلاحیت از مهلت هفت‌روزه ثبت‌نام از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به‌منظور ثبت‌نام در فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان استفاده کنند.

خجسته‌پور تصریح کرد: برگزاری دو انتخابات هم‌زمان در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، مهم‌ترین رویداد در سطح ملی در سال جاری است که تاکنون فرآیندهای انتخابات در استان سمنان مطابق با قانون به پیش رفته و از فردا نیز ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در استان آغاز می‌شود.

وی گفت: امیدواریم شاهد حضور و مشارکت مطلوب روستاییان در ثبت‌نام انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان باشیم و در این مسیر اطلاع‌رسانی مطلوب در خصوص موارد و مباحث مرتبط با این مهم توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات و همچنین دعوت میدانی فرمانداران و بخشداران از کسانی که می‌توانند در روستاها در این زمینه ایفای نقش مطلوب داشته باشند، در دستور کار قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان بیان کرد: داوطلبان می‌توانند به چهار روش در انتخابات شورای اسلامی روستاها ثبت‌نام کنند که علاوه بر روش حضوری، می‌توانند از سه روش غیرحضوری از طریق دفاتر پیشخوان دولت، رایانه و کامپیوترهای شخصی و همچنین بستر اپلیکیشن (برنامه) در نظر گرفته شده برای این مهم در موبایل‌های شخصی خود استفاده کنند.

خجسته‌پور تأکید کرد: داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها، ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل فرآیند انتخابات و ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان بر اساس قانون انجام می‌شود، از مصوبه ستاد انتخابات کشور در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک در مرکز استان و سایر مراکز استان‌ها در کشور خبر داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: شرایط مطلوب ما این است تا بتوانیم انتخابات را در تعداد شهرهای بیشتری در استان سمنان به‌صورت الکترونیکی برگزار کنیم که به همین منظور مکاتبه‌ای با وزارت کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول