اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انتخاب ۹۵۳ نفر برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای سمنان

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: درمجموع ۹۵۳ نفر برای حضور در شوراهای اسلامی روستاها در سراسر استان سمنان انتخاب می‌شوند.

انتخاب ۹۵۳ نفر برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعباس دانایی عصر امروز در دومین جلسه ستاد انتخابات استان سمنان در سالن کوثر استانداری اظهار کرد: در این دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان، ۶۲۴ نفر ثبت‌نام کردند که این تعداد، ۹۶ درصد میزان ثبت‌نامی در دوره قبل را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: بیشترین ثبت‌نام متعلق به شهر شاهرود با ۱۳۴ نفر و کمترین میزان ثبت‌نامی در ۳ شهر کهن‌آباد، کلاته‌خیج و ایوانکی با ۹ نفر ثبت‌نام بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: در شهر شاهرود به ازای هر ۱۹ نفر، یک نفر برای شورای اسلامی شهر انتخاب و در شهر سمنان این میزان به ازای هر ۱۲ نفر یک نفر می‌رسد.

دانایی با بیان اینکه بر اساس تفکیک جنسیتی، ۸۷.۷ درصد افراد ثبت‌نامی را آقایان و ۱۲.۳ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۷۴.۲ درصد داوطلبان شرکت در انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر در استان سمنان به‌صورت حضوری و ۲۵.۸ درصد به‌صورت غیرحضوری اقدام به ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: ۷۴ درصد از ثبت‌نام کنندگان داوطلب شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان دارای مشاغل آزاد و دولتی و همچنین از بازنشستگان هستند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان عنوان کرد: ۲۱ درصد ثبت‌نام کنندگان را بازه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۸ و نیم درصد ۴۱ تا ۴۵ سال و ۱۵ درصد را ۳۰ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

دانایی با بیان اینکه ۱۸ درصد از مجموع ۶۲۵ نفر ثبت‌نام کننده در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان سمنان را ایثارگران تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۱۶ درصد از داوطلبان این دوره سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر دوره‌های گذشته را دارند.

وی گفت: بر اساس مصوبه دهمین جلسه ستاد انتخابات کشور و با موافقت هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات و بر اساس ظرفیت‌های مجموعه وزارت کشور، در مراکز استان‌ها برای تأمین صندوق الکترونیکی اخذ رأی اقدام و با این مصوبه مرکز استان انتخابات را به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد کرد که درخواست داریم تا این مهم در دو شهر دامغان و شاهرود نیز محقق شود.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان تصریح کرد: از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت یک هفته و تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان هم‌زمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

دانایی اظهار کرد: مبحث ثبت‌نام غیرحضوری و اطلاع‌رسانی در خصوص بستر فراهم‌شده برای ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستاها موردتوجه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان و صداوسیمای مرکز استان قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: ۳۷۰ روستا در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند که ۱۶ روستا دارای جمعیت بالای ۱۵۰۰ نفر و ۲۹۱ روستا دارای جمعیت زیر ۱۵۰۰ نفر هستند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان بیان کرد: درمجموع ۹۵۳ نفر برای حضور در شورای اسلامی روستاها در سراسر استان سمنان انتخاب می‌شوند.

دانایی خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان در هیأت اجرایی در حال انجام است که ۲۱ فروردین اسامی افرادی که تأیید یا رد صلاحیت شدند، توسط هیأت‌های اجرایی اعلام خواهد شد.

بازدید از ستادهای انتخابات شهرستان‌ها در زمان ثبت‌نام

رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه گفت: برنامه‌های کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان در پنج محور در حال انجام است و تاکنون سه جلسه کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان با ۱۱ مصوبه برگزار شد.

محمد مبین بیان کرد: همچنین بازدید از ستادهای انتخابات شهرستان‌ها در زمان ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر انجام شد.

وی اضافه کرد: استعلام از مراجع چهارگانه در خصوص داوطلبان تاکنون انجام شده و اقدامات آتی نیز در این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان افزود: برگزاری مستمر جلسات، رصد اخبار، حفاظت از اسناد، نظارت بر سامانه‌ها، حفاظت از ستادهای انتخابات در زمان ثبت‌نام از جمله محورهای برنامه‌های کمیته حراست و استعلامات ستاد انتخابات استان سمنان است.

لزوم برگزاری وبینارهای آموزشی 

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: موضوع هماهنگی با سازمان‌های حفار و جلوگیری از حفاری در روزهای منتهی به روز اخذ رأی و همچنین روز اخذ رأی و چندین روز پس از آن طی هماهنگی‌ها در دستور کار قرار دارد.

اکبر معنوی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا نیاز است تا آموزش‌ها و مرور مطالب و مفاهیم در قالب دوره‌های آموزشی غیرحضوری و به‌صورت وبینار موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مانورهای آماده‌سازی در خصوص بررسی و احصای نقاط ضعف و قوت به‌منظور کسب آمادگی حداکثری پیش‌بینی شده است.

راه‌اندازی استودیو انتخابات در استانداری سمنان

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه گفت: هم‌زمان با آغاز فرآیند انتخابات در کشور و استان، برنامه‌های کاری کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان نیز آغاز شد.

حجت‌الله یحیایی ادامه داد: پوشش اخبار ستاد کشور و استان، اطلاعیه‌های ستاد انتخابات استان، تدارک حضور مسؤولان ستاد انتخابات استان در صدا و سیما و همچنین مصاحبه با رسانه‌ها، تولید اینفوگرافی ویژه فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر، تدوین برنامه جامع انتخابات با هفت دوره زمان‌بندی‌شده از جمله اقدامات انجام شده توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان تاکنون است.

وی عنوان کرد: تعامل بسیار مطلوبی با رسانه ملی و صداوسیمای مرکز سمنان برقرار شده و آمادگی برای حضور مسؤولان ستاد انتخابات استان در شبکه‌های سراسری و استانی به‌منظور اطلاع‌رسانی اخبار، اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی وجود دارد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان سمنان گفت: همچنین در بحث تولید برنامه ویژه انتخابات با صدا و سیما تعامل و همکاری صورت گرفته و اولین برنامه تولیدی با عنوان «انتخاب با شما» با محتوای تبیینی، پنجشنبه هفته جاری از شبکه استانی صدای مرکز سمنان پخش خواهد شد.

یحیایی با بیان اینکه راه‌اندازی استودیو انتخابات در استانداری سمنان به‌منظور برقراری ارتباط برخط در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: علاوه بر صدا و سیما، می‌توان از بستر استودیو ستاد انتخابات استان برای اطلاع‌رسانی در فضای مجازی ویژه متقاضیان شبکه‌های اجتماعی نیز اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری اطلاع‌رسانی مفید و مطلوب برای مخاطبان و مردم امری حائز اهمیت بوده و موردتوجه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان قرار دارد.

حمایت قضایی از عوامل برگزارکننده انتخابات در سمنان

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: در خصوص برگزاری نشست‌های کمیته حقوقی، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و هفت نشست به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر با همکاران کمیته‌های حقوقی و فرمانداری‌ها پیش‌بینی شده است.

داود مستخدمین‌حسینی تأکید کرد: تعامل با کمیته حقوقی وزارت کشور در رابطه با برطرف کردن ابهامات قانونی و دریافت مشورت‌های حقوقی در دستور کار قرار دارد و اقدامات لازم در خصوص حمایت قضایی از عوامل برگزارکننده انتخابات در استان نیز پیش‌بینی شده است.

تعبیه سامانه‌ برای پاسخ به استعلام داوطلبان انتخابات

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: سامانه‌ای الکترونیکی و برخط به‌منظور پاسخ به استعلام داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان تعبیه شده و استعلامات در کمترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.

عباس قندالی ادامه داد: بخشنامه‌هایی به‌منظور تسهیل در واگذاری شناسنامه‌های صادرشده و تسهیل در دریافت شناسنامه توسط متقاضیان صادرشده و اقدامات لازم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه همچنین موارد و مباحث مرتبط با کارت ملی هوشمند نیز پیش‌بینی شده است،‌ گفت: درخواست تعویض کارت ملی و دریافت کارت هوشمند ملی متقاضیان از سوی ثبت احوال استان دریافت و رسید صدور کارت ملی هوشمند حاوی کد رهگیری معتبر به‌منظور انجام امور اداری و روزمره متقاضیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول