اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بیانیه بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شعار سال؛ انتخاب اصلح زمینه‌ساز تحقق فرمان نوروزی

بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شعار سال بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شعار سال؛ انتخاب اصلح زمینه‌ساز تحقق فرمان نوروزی

  به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ بسیج اساتید استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت شعار سال۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها بیانیه‌ای صادر کرد.

  در این بیانیه آمده است: به حکم آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» که ظهورش تنها در قدرت نظامی و دفاعی نیست، بلکه در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، فضای مجازی و عرصه های دیگر  متجلی است،  اینک جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی و مبادی اسلام ناب محمدی در عرصه نظام بین الملل باید به ایجاد قدرت بپردازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: لذا کشوری که بخواهد در عرصه‌های مختلف مستقل باشد، در ابتدا باید به خودکفایی اقتصادی  برسد.

به ‌تصریح رهبر انقلاب، «تولید» ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است. اقتصادی که متکی بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است و عملیاتی شدن آن در کشور، ضمن به ارمغان آوردن رفاه و رفع مشکلات معیشتی مردم، باعث جلوگیری از خسارت ‌آفرینی‌های دشمنان و آسیب بر پیکره‌ اقتصاد ملی می‌شود.

همچنین واقعیت‌های موجود در اقتصاد ایران در زمینه‌ حمایت از تولید ملی و رشد و رونق آن نشان می‌دهد که کشور از این جهت هنوز به نقطه‌ی قابل قبول نرسیده است لذا امام خامنه ای  سال ۱۴۰۰   را سال « تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها» نامگذاری کردند تا هم مسئولان دولتی و هم  توده‌های مردمی در جهت تقویت تولید حداکثری نقش‌آفرینی کنند.

در هدف‌گذاری  تولید در کشور باید تمرکز بر تأمین نیازهای جامعه باشد به نحوی که واردات را به ‌شدت کاهش داده و حتی در بسیاری از موارد بی‌نیاز از واردات شویم، به‌ خصوص در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه و تولید کالاهایی که در معرض تحریم دشمنان قرار دارند. شامل صنایع و محصولات مقابله با تهدیدات زیستی و بیولوژیکی ، شیمیایی، تهدیدات سایبری،  بهداشت و درمان، دارو و سلامت، دفاعی، دام و طیور، کشاورزی و غذایی و امثال آن است که  متناسب  با نیاز کشور در داخل صورت گیرد و به نحوی باشد که به‌صورت سالانه با افزایش جمعیت افزایش یافته و هماهنگ با تهدیدات نیز ارتقاء کیفی یابند.

سازمان بسیج اساتید به همه سازمان‌ها و نهادها دولتی و غیر دولتی  توصیه می‌کند  بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین محوری عنوان  سال برنامه هایی در جهت  چگونگی جهش تولید مانع زدایی و شناسایی و پشتیبانی ها تدارک دیده و اقدامات  لازم را به موقع در این زمینه به سرانجام برسانند. به نحوی که تا پایان سال در تمامی بخش‌ها با جهش تولید مواجه شویم تا هم کارخانه‌ها رونق و توسعه یابند، هم نیاز داخل تأمین و هم مشکلات مردم کم شود، هم اشتغال و درآمد توده های مردم افزایش یابد و هم درآمد ملی ارتقا یابد.

در ادامه آمده است: اگر چنین شود در سال های بعد می‌توان با جهش دوم تولید، بازارهای جهانی را کسب کرد و کشور از یک درآمد پایدار برخوردار شده و از وابستگی به درآمد نفت خارج شود. ما اساتید بسیجی به عنوان فرماندهان جنگ نرم  با تمام ظرفیت هایمان در عرصه های مختلف علمی در میدان می‌مانیم، با مردم در صحنه های مختلف همراه می شویم و آماده هستیم امر مقتدایمان را  با جان و دل  در میادین مختلف  پیاده کنیم، دشمن را جا بگذاریم، از او و دسیسه هایش عبور کنیم، کشور را از تبعات تحریم های ظالمانه ایمن کنیم و این چنین به برجام نافرجام بی اعتنا و بی نیاز شویم.

این راه ماست راه درایت و عقلانیت انقلابی که ریشه در اندیشه امامین انقلاب و مکتب اسلام  ناب دارد.  لذا از ملت شریف ایران می خواهیم در انتخابات پیش رو برای تحقق شعار سال مشارکت حداکثری داشته و با انتخاب اصلح و تشکیل دولت جوان و مومن انقلابی زمینه های تحقق شعار سال را فراهم نمایند.

در پایان از خداوند بزرگ می خواهیم که ما را در مسیر اطاعت و فرمانبری از ولی امر مسلمین یاری دهد، دشمنان اسلام را نیست و نابود  گرداند و شاهد عزت مستضعفین و ظهور امام عصر (ع)باشیم .

سازمان بسیج اساتید استان کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول