اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ماهها انتظار برای پرداخت هزینه‌های جراحی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی/ سوال از شریعتمداری در مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس از تأخیر در پرداخت هزینه‌های جراحی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: شریعتمداری باید در خصوص ماهها انتظار مردم برای پرداخت هزینه درمان به مجلس پاسخگو باشد و سازمان را ملزم کند تا هرینه درمان زودتر پرداخت شود.

ماهها انتظار برای  پرداخت هزینه‌های جراحی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی/ سوال از شریعتمداری در مجلس

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به مواد ۵۴ تا ۶۹ قانون تأمین اجتماعی گفت: برابر قانون الزام سازمان تأمین اجتماعی به اجرای بندهای الف و ب ماده ۳ قانون تأمین اجتماعی مصوب ۲۱ آبان ۱۳۶۸ ، این سازمان مؤظف است هزینه بستری و جراحی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی را پرداخت کند.

وی افزود: طبق قانون حتی اگر بیمه شده‌ای در بیمارستان خصوصی بستری و جراحی شد این سازمان بخشی از هزینه درمان را پرداخت می کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مراجعات مکرری داریم که بیمه شدگان بعد از تحویل مدارک جراحی به کارگزاری‌های تامین اجتماعی، به آنها گفته می شود این هزینه شما بعد از شش ماه و ماهها انتظار طولانی پرداخت می‌شود.

حاجی دلیگانی با انتقاد انتظار طولانی مردم برای گرفته حق درمان افزود: چرا یک کارگر آخر ماه هنوز حقوق نگرفته حق بیمه پرداخت می‌کند و قبل از آنکه حقوق کارگر به خودش برسد به سازمان تامین اجتماعی می رسد اما همین کارگر ممکن است در طول عمر خودش یک بار در بیمارستان بستری شود ولی هزینه درمانش را با شش ماه تاخیر و یا بیشتر باید دریافت کند؟

وی تصریح کرد: چرا مدیران سازمان تامین اجتماعی هیچ تدبیری در این زمینه ندارند؟ چرا هزینه درمان کارگران و بیمه شدگان فورا به آنها پرداخت نمی شود؟ آیا نمی توان تدبیری کرد که این هزینه را روزانه و یا حداکثر یک هفته ای یا در نهایت ظرف یک ماه پرداخت کرد؟

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینجانب در همین راستا به دلیل عملکرد نادرست سازمان تأمین اجتماعی از شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سؤالی مطرح کرده‌ام که این وزیر باید با حضور در کمیسیون تخصصی  بهداشت و درمان مجلس پاسخگوی این کم‌کاری سازمان تأمین اجتماعی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول