اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مجریان انتخابات اصل بی‌طرفی و امانت‌داری را رعایت کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مجریان انتخابات نباید له یا علیه داوطلبی سخن گفته و یا اقدامی کنند و از سوی دیگر باید حافظ و امانت‌دار رأی مردم باشند، لذا می‌طلبد رؤسای هیات‌های اجرایی افراد مورد وثوق، بی‌طرف و دارای حسن شهرت را برای حضور در شعب اخذ رأی انتخاب کنند.

مجریان انتخابات اصل بی‌طرفی و امانت‌داری را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی امروز در نشست ستاد انتخابات این استان که با حضور بخشداران شهرستان‌های ۱۰ گانه برگزار شد، گفت: ۲ انتخابات مهم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیش رو داریم و مجریان برگزاری انتخابات موظفند تا با همکاری، تعامل و انسجام زمینه حضور حداکثری مردم و برگزاری یک انتخابات سالم، باشکوه و قانونی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: انتخابات از نعمت‌های بیکران الهی است که به واسطه آن مردم با رای و نظر مستقل سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و در این میان رسالت مسئولان و به ویژه مجریان انتخابات این است که تمام تلاش خود را برای حفظ و پاسداری از این رای و نظر به کار گیرند.

مردانی، قانون‌مداری را از مهمترین اصول برگزاری انتخابات در کشور دانست و گفت: تمامی عوامل برگزاری انتخابات وظیفه دارند تا مطابق با مُرّ قانون به وظایف خود بپردازند و در همین راستا قانون انتخابات را فصل‌الخطاب خود قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اصل بی‌طرفی و امانت‌داری در روند برگزاری انتخابات، تصریح کرد: مجریان در هر جایگاهی که قرار دارند نباید له یا علیه داوطلبی سخن گفته و یا اقدامی کنند و از سوی دیگر باید حافظ و امانت‌دار رای مردم باشند که در همین رابطه می‌طلبد رؤسای هیات‌های اجرایی افراد مورد وثوق، بی‌طرف و دارای حسن شهرت را برای حضور در شعب اخذ رأی انتخاب کنند.

مردانی خاطرنشان کرد: به هر میزان اصل امانت‌داری و بی‌طرفی بیشتر رعایت شود به همان اندازه اعتماد مردم افزایش یافته و شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

وی، اصل شفاف‌سازی، پاسخگویی و انتقادپذیری را از دیگر اصول مهم برگزاری انتخابات برشمرد و اظهار داشت: همچنین مجریان انتخابات علاوه ‌بر اینکه باید استقلال خود را حفظ کرده اما در کنار آن به اصل تعامل، همدلی و انسجام نیز توجه داشته باشند و از ظرفیت سایر بخش‌ها نیز استفاده کنند.

مردانی اصل مردم‌سالاری را از دیگر اصول مهم انتخابات دانست و گفت: مجریان و مسئولان با عملکرد خود می‌توانند زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم آورند و از این طریق اصل مردم‌سالاری دینی که پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی است را به خوبی به منصه ظهور برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت بخشداران در امور شهرستان‌ها، تصریح کرد: بخشداران به واسطه حضور در بطن جامعه و آگاهی از وضعیت روستاها می‌توانند در پیشبرد امور و برگزاری هر چه بهتر انتخابات سهم بسزایی داشته باشند.

مردانی با اشاره به ماه‌های پایانی دولت دوازدهم و توصیه‌های وزیر کشور در خطاب به مجموعه وزارت کشور، افزود: تلاش برای تقویت نظم و امنیت، مدیریت بهتر و موثرتر برای کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی، همکاری و هم‌افزایی برای غلبه بر ویروس کرونا و برگزاری مطلوب انتخابات از جمله توصیه‌های وزیر کشور است که باید سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

گفتنی است، در این نشست بخشداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان به بیان نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود در برگزاری هر چه بهتر انتخابات در ۲۸ خرداد سال جاری پرداختند و اعضای ستاد انتخابات استان نیز به سوالات مطرح شده در خصوص مسائل مالی، فنی و حقوقی پاسخ دادند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول