اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تدوین برنامه شهرداری قم بر مبنای سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم آسیب‌شناسی برنامه‌های پنج‌ساله شهرداری را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: آسیب‌شناسی برنامه نخست توانست به ما کمک کند تا برنامه پنج‌ساله دوم که با در نظر گرفتن مبانی سند پایه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و با توجه به مدل شهر همگرا تدوین شده است را کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر تدوین کنیم.

تدوین برنامه شهرداری قم بر مبنای سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن رنجبر ضمن یادآوری سابقه ۱۸ ساله شهردار قم در حوزه مدیریت شهری، اظهار داشت: در کشور وجود چنین سابقه‌ای در امر مدیریت شهری بی‌سابقه است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم دغدغه شهردار قم در تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله قم را یادآور شد و افزود: این چشم‌انداز با همکاری مؤثرین حوزه علمیه از جمله آیت‌الله اعرافی تدوین شد و برای حرکت شهرداری قم به سمت چشم‌انداز در برنامه اول سیستم‌هائی ایجاد شد که امکان اشاعه در شهرداری‌های دیگر را دارد.

رنجبر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نیز مطرح و تصریح کرد: باید با نگاهی علمی و پیشرفته به این الگو نگاه کرده و سعی کرد در خصوص برنامه‌ریزی شهرها بر اساس این الگو از تجربیات شهرداری قم و شخص دکتر سقائیان‌نژاد استفاده کرد.

وی آسیب‌شناسی برنامه‌های پنج‌ساله را مهم و تأثیرگذار دانست و بیان کرد: آسیب‌شناسی برنامه نخست به ما کمک کرد تا برنامه پنج‌ساله دوم با بیشترین انطباق با مبانی سند الگوی پایه ایرانی اسلامی پیشرفت پیداکرده و با استفاده از تجربیات نوین دنیا در مدیریت شهری برنامه‌ای عملیاتی‌تر و کاربردی‌تری تدوین کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم اجرای این مدل را در شهر قم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای علمی و دینی دنیا را مهم خواند و تأکید کرد: در کنار خدمت‌رسانی به مردم و اجرای برنامه‌های عمرانی باید به این الگو به‌عنوان مبنای بومی برای برنامه‌ریزی شهری توجه کرد.

رنجبر ادامه داد: همکاری حوزه علمیه با شهرداری قم می‌تواند مدل و الگوی جدیدی را برای مدیریت شهرها ایجاد کرده و سبب خیر در کشور شده و یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور در مدیریت شهرها را ساماندهی کند.

وی عدم ورود سیاست‌بازی در مدیریت شهری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری اختلافات سیاسی راه نداشته و قم به‌عنوان پایلوت می‌تواند مدیریت صحیح شهری بر مبنای همکاری حوزه و شهرداری را پایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول