اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ظرفیت تولید خودروهای ناوگان عمومی به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد

ظرفیت تولید خودروهای ناوگان عمومی با تلاش یک واحد صنعتی در سمنان، از ۴۵ به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

ظرفیت تولید خودروهای ناوگان عمومی به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در دیدار مدیران گروه صنعتی عقاب‌افشان با او اظهار کرد: گروه صنعتی عقاب‌افشان مجموعه‌ای توانا و کارآمد بوده و توانسته است همراه با تغییرات پرشتاب، نقش تعیین‌کننده در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

وی گفت: ترویج توان ساخت با استانداردهای بین‌المللی مدیون تلاش‌ها و مجاهدات بی‌وقفه خانواده عقاب‌افشان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: فرهنگ صنعتی در ایران به سمت تعالی می‌رود؛ کالای ایرانی اگر مصرف داخلی دارد، باید مطلوب باشد و اگر صادرات می‌شود، باید هویت ایرانی را ترویج دهد.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: توسعه صنعتی به مدیریت اشتراکی نیاز دارد؛ باید در رشد صنعتی مدیریت مستقل و ایده متناسب داشته باشیم.

عبدالله اکبری‌راد، مدیر گروه صنعتی عقاب‌افشان و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان هم در این نشست گفت: گروه صنعتی عقاب‌افشان به‌صورت شفاف و رقابتی عمل می‌کند، شرکت‌های زیرمجموعه باید کیفیت مطلوب داشته باشند و اصول رقابت‌پذیری را رعایت کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌ها تابعه اگر بتوانند قیمت تمام‌شده، کیفیت و خدمات پشتیانی را حفظ کنند در بازارهای بین‌المللی و داخلی می‌توانند حضور و قوام داشته باشند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان ادامه داد: دانایی و توانایی دو رکن توسعه واحدهای صنعتی است و سعی کرده‌ایم این دو محرک را در مجموعه گروه صنعتی عقاب اقشان تعمیم دهیم.

وی تصریح کرد: شناخت از بازار و صنعت بسیار مهم است؛ سرمایه‌گذاران صنعتی باید به این دو اصل اهتمام داشته باشند و عدم شناخت این مبانی باعث می‌شود که بسیار از سرمایه‌گذارهای ناکارآمد باشد.

اکبری‌راد اضافه کرد: با توجه به قراردادهای امضاشده با ایران‌خودرو و بهمن دیزل، توان تولید این مجموعه دوچندان خواهد شد؛ اگر شرایط مطلوب پیش برود گروه صنعتی عقاب‌افشان می‌تواند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و تأمین‌کننده خودروهای ناوگان عمومی قدم بسیار مطلوب در توسعه صنعت لجستیک بردارد.

اکبری‌راد خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها توانسته‌اند رشد ناخالص داخلی را بالا ببرند و به دنبال این هستم تا ظرفیت تولید ساخت داخل را از ۴۵ به ۸۰ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: این گروه به‌عنوان تولیدکننده خودروهای عمومی درون‌شهری و برون‌شهری می‌توانند نقش بسیار تعیین‌کننده در ظرفیت ناوگان عمومی در کشور داشته باشند؛ به همین منظور زیرساخت‌های مناسب و پیشرو به وجود آورده‌ایم.

اکبری‌راد ادامه داد: این گروه آمادگی نوسازی ناوگان عمومی تا ۸۰ درصد را بدون وابستگی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، این مجموعه یک هزار و ۸۰۰ نیروی کار در سمنان به‌صورت مستقیم دارد و اگر این حمایت‌ها صورت پذیرد، دور از انتظار نیست که اشتغال این گروه به ۱۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول