اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اولین محک جدی خداداد افشاریان در موقعیت جدید/داورانی که این روزها کمتر قضاوت می‌کنند؟!

همه با این انتخاب روزهای خوشی را برای فوتبال استان تصور می‌کنند جایگاهی که اکنون خداداد افشاریان به عنوان عضو هیئت رئیسه پیداکرده جایگاهی بس بزرگ است که هم می‌تواند در سطح ملی به فوتبال ایران و در هم سطح استانی به فوتبال کهگیلویه و بویراحمد کمک شایانی کند.

اولین محک جدی خداداد افشاریان در موقعیت جدید/داورانی که این روزها کمتر قضاوت می‌کنند؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه فوتبال استعدادهای فراوان و سرشاری در همه نقاط از دورترین نقطه تا شهر یاسوج مرکز استان دارد.

در سال‌های اخیر درخشش فوتبالیست‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در تیم‌های بزرگ موید این موضوع است برای مثال در حال حاضر در تیم بزرگ استقلال تهران بازیکنانی همچون رشید ‌مظاهری و بابک مرادی به عنوان بازیکنان فیکس در تیم آبی‌پوش پایتخت ایران هنرنمایی می‌کنند.

کمی دورتر در چند سال اخیر نیز بانوان فوتبالی و فوتسالی استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه فوتبال و فوتسال درخشش بسیار زیادی داشتند به نحوی که هر هفته و هر ماه شاهد دعوت بانوان هم استانی به تیم‌های ملی در رده‌های جوانان و نوجوانان و بزرگسالان در فوتبال و فوتسال بودیم.

این درخشش تا جایی بود که یکی از بازیکنان فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بهترین بانوی فوتبالیست همان سالهای کشور انتخاب شد.

باید گفت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استعدادهای فوتبالی هیچ کم ندارد مهمتر از همه اینکه فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در حوزه داوری نیز درخشش زیادی در سال‌های اخیر و در بیش از یک دهه گذشته داشته است.

نمونه آن خداداد افشاریان داور بین‌المللی فوتبال ایران بود و پس از آن نیز داوران زیادی همچون صفدر احمدی، آرمان قنبرزاده، غلام آموزگار، محمد راهی روح الله شریفی، حمیدرضا افشون و دیگران در عرصه داوری فوتبال ایران خوش درخشیدند.

در چند فصل اخیر و در لیگ برتر فوتبال ایران داوران استان کهگیلویه و بویراحمد در بازی‌های بزرگ حضور داشتند و قضاوت‌های خوبی را از آنها در سطح اول فوتبال کشور دیدیم.

خوشبختانه در اسفندماه امسال خبر خوبی برای فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم آنجا که خداداد افشاریان به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

همه با این انتخاب روزهای خوشی را برای فوتبال استان تصور می‌کنند جایگاهی که اکنون خداداد افشاریان به عنوان عضو هیئت رئیسه پیداکرده جایگاهی بس بزرگ است که هم می‌تواند در سطح ملی به فوتبال ایران و در هم سطح استانی به فوتبال کهگیلویه و بویراحمد کمک شایانی کند.

شاید افشاریان در روزهایی که به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کرد نتوانست به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی فوتبال استان را سر و سامان دهد اما اکنون با جایگاهی که در فوتبال کشور پیدا کرده به یقین می‌تواند از همه توان خود برای اعتلای فوتبال استان استفاده کند.

اما مهمتر از همه اینکه افشاریان خود یک داور بین المللی پیشکسوت و دارای جایگاه در فوتبال ایران است و از وی انتظار می‌رود که دست داوران فوتبال کهگیلویه و بویراحمد را گرفته و آنها را بیش از پیش در سطح کشور مطرح کند.

پس از انتخاب وی به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همگان انتظار داشتند که از داوران خوب استان در لیگ برتر و در هفته‌های اخیر بیشتر استفاده شود اما درست برعکس این موضوع بعد از انتخاب خداداد افشاریان بدترین حالت و وضعیت برای داوران فوتبال کهگیلویه و بویراحمد پیش آمد.

تعجب‌آور این که در چند هفته اخیر به هیچ وجه از داوران استان در لیگ برتر فوتبال کشور استفاده نشد داورانی همچون روح‌الله شریفی، حمیدرضا افشون و محمد راهی و سیاوش باقرنژاد و سایرین که می‌توانند با همت خداداد افشاریان در سطح اول داوری فوتبال کشور درخشش داشته باشند.

شاید این اولین محک خداداد افشاریان در جایگاه عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کشور برای کمک به فوتبال استان باشد او باید بداند که فوتبالی‌ها در استان منتظر تحول و تحرک در فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بعد از کسب این موقعیت در فدراسیون فوتبال هستند و عیار و توان وی بیشتر مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول