اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

راه مقابله با کرونای انگلیسی رعایت همان پروتکل‌های بهداشتی است

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز در خصوص کرونای جهش یافته گفت: این ویروس سریع تر منتقل می‌شود و تنها راه مقابله با آن رعایت فاصله‌های اجتماعی، ضدعفونی دست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

راه مقابله با کرونای انگلیسی رعایت همان پروتکل‌های بهداشتی است

مهرداد بابایی، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در سطح استان گفت: متاسفانه شرایط استان مساعد نیست و رنگ کرونایی شهرستان طالقان نارنجی است.

رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز بیان کرد: همچنین شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، فردیس و کرج در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند و تنها شهرستان اشتهارد است که وضعیت بهتری دارد.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص کرونای جهش یافته انگلیسی، بیان کرد: وجه تفاوت این ویروس با کووید19 سرعت انتقال است، با این تفاسیر کرونای انگلیسی با سرعت بیشتری منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چندین مورد ویروس انگلیسی در استان مشاهده شده است، اظهار کرد: تنها راه مقابله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست‌ها است.

بابایی اضافه کرد: با توجه به تغییر رنگ شهرستان کرج از نارنجی به قرمز،  فقط گروه‌های یک مجاز هستند که فعالیت داشته باشند و کاهش حضور ۵۰ درصدی کارمندان ادارات و ۳۰ درصدی ادارات خدمات رسان امروز ابلاغ خواهد شد.

این مقام مسؤول از افزایش تعدا مراجعین به بیمارستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: درمان غیراورژانس در استان ممنوع است و تنها بیماران مبتلا به بیماری‍‌های حاد و کرونا بستری و تحت مداوا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول