اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر کشور لبنان: هسته‌های تروریستی به دنبال آسیب زدن به امنیت کشورند

وزیر کشور لبنان درباره قصد هسته‌های تروریستی برای آسیب زدن به امنیت و ثبات این کشور و سوء استفاده از هر شکاف امنیتی هشدار داد.

وزیر کشور لبنان: هسته‌های تروریستی به دنبال آسیب زدن به امنیت کشورند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد فهمی» وزیر کشور در دولت پیشبرد امور لبنان از وجود برخی هسته‌های تروریستی که به دنبال آسیب وارد کردن به امنیت و ثبات کشور هستند و از هر خلل امنیتی در هر منطقه‌ای سوء استفاده می کنند، خبر داد.

وی در گفت‌وگو با شبکه لبنانی «LBCI» تصریح کرد: وضعیت امنیتی کشور نسبتا خوب است زیرا امید به تشکیل دولت جدید در لبنان بازتاب مثبتی داشته است. اما برخی هسته‌های تروریستی هستند که به دنبال آسیب وارد کردن به امنیت و ثبات لبنان هستند و از هر خلل امنیتی در هر منطقه‌ای سوء استفاده می‌کنند.

فهمی پیشتر نیز گفته بود: «من وزیر دولت پیشبرد امور هستم، اما مسأله امنیت دیگر این‌گونه نیست که در موضع پیشبرد امور باشد، بلکه کاملا برعکس، نهادهای امنیتی همواره در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.کار امنیتی جدا از مسائل سیاسی است و اصولا نهادهای امنیتی توجهی به اختلافات سیاسی و شرایط دولت نمی‌کنند».

به نوشته «روسیا الیوم»، وزیر کشور لبنان شب گذشته تاکید کرد: اعتراضات در طرابلس به دلایل اجتماعی را درک می‌کنم اما برخی گروه‌ها به دنبال سوء استفاده از آن برای ورود به ساختمان «سرای» (مقر حکومتی) و غارت آن بودند. آنچه در طرابلس روی داد اقدامی برنامه‌ریزی شده بود.

وی افزود: برایم مقدور نیست که نتایج تحقیقات را فاش کنم اما [می توانم بگویم که حوادث طرابلس] ارتباطی با ترکیه نداشت.

 «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز پیشتر، تظاهرات خیابانی در طرابلس را محکوم کرده بود و با انتشار بیانیه‌ای گفت: «صرف محکوم کردن، برای جبران هزینه‌های سنگین وارده به طرابلس کافی نیست؛ چرا که از میادین آن برای ارسال پیامهای سیاسی آتشین استفاده می‌شود.آسیبهای وارده به طرابلس فقط محدود به تلاش برای نابودی میراث و تاریخ آن نیست، بلکه این خسارت ناشی از هرج‌ومرج و اغتشاش است».

وی با بیان اینکه هدف از این اغتشاشات، مخدوش کردن چهره طرابلس و اراده محکم آن برای مقابله با مشکلات است، خاطر نشان کرد: «مجرمانی که شهرداری طرابلس را به آتش کشیدند، تلاش کردند دادگاه شرعی را آتش بزنند و مؤسسات دولتی، تربیتی و اقتصادی را نابود کنند، کینه پنهان خود علیه طرابلس را نشان دادند».

دیاب تصریح کرد: «مسئله کنونی این است که با بازداشت تک به تک این جنایتکاران، اهداف آنها، نقش بر آب شود و برای بازجویی به دستگاه قضا معرفی شوند.چالشی که ما باید آن را حل کنیم، این است که با عمل سریع به وعده بازسازی شهرداری طرابلس، نقشه‌های آشوب‌طلبان را بر هم بزنیم».

بهمن ماه گذشته شهر طرابلس لبنان شاهد اعتراضات خیابانی مستمر و چندروزه بود و دلیل اصلی آمدن معترضان به خیابان‌ها، گرسنگی و وضعیت نامساعد معیشتی آنها اعلام شد هرچند که برخی از منابع سیاسی، تصریح می‌کردند که طرفهای خاصی در پشت این اعتراضات قرار دارند. به ویژه که پس از گذشت چند روز، ناآرامی‌های طرابلس، در آستانه هرج‌ومرجی قرار گرفت که به اعتقاد ناظران، کشور لبنان را که از نظر اجتماعی و بهداشتی در سطح فروپاشی قرار داد.

درگیری‌ها به صورت شدیدی میان نیروهای امنیتی و معترضان افزایش یافته است؛ به نحوی که برخی از جوانان در تلاش بودند وارد «سرای طرابلس» (مقر حکومتی) شوند.این مقر، یکی از مهمترین مراکزی است که اسناد مربوط به مردم این شهر، مجوزهای قانونی مؤسسات و دهها هزار پرونده مربوط به ساکنان طرابلس را در خود جای داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول