اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مرگ و میر زیاد در مصرف کنندگان گوشت فرآوری شده

نتایج یک بررسی جدید ارتباط تنگاتنگ مصرف گوشت فرآوری شده و برز بیماری‌های قلبی و عروقی را نشان داده است.

مرگ و میر زیاد در مصرف کنندگان گوشت فرآوری شده

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، محققان دریافته‌اند مصرف ۱۵۰ گرم یا بیشتر گوشت فرآوری شده در هفته با افزایش ۴۶ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و درنهایت افزایش ۵۱ درصدی خطر مرگ نسبت به افرادی که گوشت فرآوری شده نمی‌خورند همراه است.

مطالعه اخیر، خطر بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر زیاد در مصرف کنندگان گوشت فرآوری شده را اثبات کرده است.

آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) که اصطلاحا دست راست سازمان جهانی بهداشت در زمینه تحقیقات محسوب می‌شود،‌ گوشت فرآوری‌ شده را به عنوان ماده‌ای در نظر می‌گیرد که برای طعم‌دار شدن تحت فرآیندهایی مانند نمک‌ سودشدن،‌دودی شدن، تخمیر و سایر روش‌های مشابه قرار می‌گیرد. بیکن، سوسیس،‌ کالباس، کنسرو گوشت و ماهی و ماهی دودی نمونه‌هایی از این مواد هستند. 

یافته‌های یک مطالعه جهانی اخیر به سرپرستی دانشمندان همیلتون نشان داد، ارتباطی بین خطر بالاتر بیماری‌های قلبی عروقی و خوردن گوشت فرآوری شده وجود دارد. 

این اطلاعات از طریق رژیم‌های غذایی و نتایج بهداشتی یک میلیون و ۳۴ هزار و ۲۹۷ نفر از ۲۱ کشور در پنج قاره به دست آمده که توسط محققان برای اطلاعات مربوط به مصرف گوشت‌فرآوری شده و بیماری‌های قلبی عروقی تجزیه و تحلیل می‌شود.

پس از پیگیری شرکت کنندگان برای تقریباً یک دهه، محققان دریافتند افرادی که از این نوع گوشت استفاده می‌کنند به میزان قابل توجهی به نسبت کسانی که از مصرف گوشت‌فرآوری شده دوری می‌کنند در خطر مرگ هستند.

محققان همچنین دریافتند که میزان متوسط ​​مصرف گوشت‌های غیر فرآوری شده تأثیر خنثی بر سلامتی دارد.

رومینا اقبال، نویسنده این مطالعه گفت: «شواهد ارتباط بین مصرف گوشت و بیماری‌های قلبی عروقی متناقض است. بنابراین، ما می خواستیم ارتباط بین مصرف گوشت قرمز، مرغ و گوشت فرآوری نشده با گوشت فرآوری شده با حوادث عمده بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ و میر را بهتر درک کنیم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول