اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روسیه به دانشجویان تاجیک اجازه ورود داد

وزارت آموزش و علوم روسیه اعلام کرد دانشجویان 6 کشور دیگر از جمله تاجیکستان می توانند برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های این کشور بازگردند.

روسیه به دانشجویان تاجیک اجازه ورود داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت آموزش و علوم روسیه از ورود دانشجویان تاجیک برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، به دستور دولت روسیه دانشجویان خارجی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشجویان دانشکده‌های مقدماتی از ونزئولا، آلمان، سوریه، تاجیکستان، ازبکستان و سریلانکا می‌توانند برای ادامه تحصیل به روسیه بازگردند.

به این ترتیب، در حال حاضر دانشجویان از کشورهای آبخازیا، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، ونزوئلا ، ویتنام، آلمان، یونان، مصر، هند، قزاقستان، قطر، قرقیزستان، کوبا، مالدیو، امارات، سیسیل، صربستان، سنگاپور، سوریه، تانزانیا، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، فنلاند، سوئیس، سریلانکا، اتیوپی، کره جنوبی، اوستیای جنوبی و ژاپن از حق بازگشت به دانشگاه‌های روسیه برخوردار شده‌اند.

گفتنی است که بنابر گزارش وزارت آموزش تاجیکستان بیش از هزار و 800 دانشجوی تاجیک در انتظار بازگشت به محل تحصیل (روسیه) بودند.

این تعداد دانشجویان تنها کسانی هستند که به طور رسمی در وب سایت ویژه وزارت آموزش و پروش ثبت نام کرده‌اند و ممکن است شمار دانشجویان گیر افتاده از این هم بیشتر باشد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول