اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

خدمات رسانی دانشجویان بسیجی دانشگاه امیرکبیر به مردم روستای چمن گلین

30 نفز از دانشجویان عضو گروه جهادی روح‌اللهِ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور در روستای چمن گلین شهرستان سرپل ذهاب به مدت یک هفته به محرومان و نیازمندان این منطقه خدمات رسانی کردند.

خدمات رسانی دانشجویان بسیجی دانشگاه امیرکبیر به مردم روستای چمن گلین

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، 30 نفز از دانشجویان عضو گروه جهادی روح‌اللهِ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور در روستای چمن گلین شهرستان سرپل ذهاب به مدت یک هفته به محرومان و نیازمندان این منطقه خدمات رسانی کردند.

روستای چمن گلین با 42 خانوار سکنه، در زلزله سال 1396 که در غرب کشور رخ داد تقریبا به طور کامل ( بدلیل قرار داشتن این روستا روی دامنه کوه) تخریب شد و قرارگاه جهادی-مهندسی حاج احمد متوسلیان به کمک اهالی روستا و گروه های جهادی اقدام به ساخت این روستا در یک منطقه جدید و ایمن به فاصله 2 کیلومتری از مکان سابق روستا کردند.

 

 

هم اکنون ساخت روستا تقریبا به اتمام رسیده و خوشبختانه همه 42 خانوار ساکن روستا خانه و سرپناه دارند و قدم های نهایی آن در حال طی شدن است.

ساخت مسجد، ساخت پایگاه بسیج و دفتر دهیاری، کاشت 1000 راس نهال در معابر اصلی، ساخت سوله اشتغالزایی و تجهیز آن، ساخت نانوایی و تجهیز آن از پروژه هایی است که هم‌اکنون در این روستا به همت جهادگران در دست انجام است.

بر همین اساس جهادگران گروه جهادی روح‌الله در سه گروه در سه پروژه ساخت مسجد، ساخت پایگاه بسیج و دفتر دهیاری، کاشت 1000 راس نهال در معابر اصلی اقدام به نقش آفرینی کردند.

 

 

پروژه اول تکمیل مسجد برای استفاده عموم بود. کارهای اساسی ساخت مسجد از قبل انجام شده بود و این پروژه در مراحل نهایی خود بود. جهادگران در این پروژه اقدام به برق‌کشی، راویز بندی، اقدامات اولیه برای نما دادن به ساختمان، بتون ریزی، تکمیل دیوارهای محوطه مسجد و... کردند.

دو ساختمان در ورودی روستای چمن گلین ساخته شده که یکی از آنها پایگاه بسیج روستا و دیگری ساختمان دهیاری این روستا خواهد بود. این ساختمان ها تکمیل بوده ولی فاقد سرویس بهداشتی بودند. یک دسته از جهادگران در ساخت و اقدامات اولیه (آماده سازی چاه) برای ساخت سرویس بهداشتی مشغول بودند.

 

 

سومین پروژه ای که جهادگران گروه جهادی روح‌الله در آن نقش آفرینی کردند، کاشت 1000 راس نهال چنار در معابر روستا بود که این گروه کاشت نهال در خیابان اصلی و دو کوچه این روستا را انجام داد.

البته در کنار این پروژه ها، برخی کارهای ریز و درشت که به سریعتر و بهتر رسیدن به هدف نهایی (تکمیل ساخت روستای چمن گلین) کمک می کرد، صورت گرفت که در قالب پروژه های ذکر شده جای نمی گرفتند.

 

 

گروه جهادی روح‌الله در راستای حضور موثر در منطقه و ارتباط گیری با مردم، با اهدای لوح یادبود به همه خانواده های ساکن در روستا آنها را به جشن عید مبعث دعوت نمود و جهادگران با حضور اهالی روستا جشن عید مبعث را برگزار کردند.

 همچنین به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و رشادت های آنان و نیز عدم توفیق برگزاری اردوی راهیان نور به علت شیوع ویروس کرونا، اعضای گروه جهادی روح‌الله در یادمان شهدای بازی دراز حضور یافته و پای روایتگری پاسدار مجاهد حاج محمد طالبی نشستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول