اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ریسک پذیری از اصول مدیریت شهری است/ ضرورت تداوم پروژه های عمرانی در قم

شهردار قم ریسک پذیری را یکی از اصول مهم مدیریت شهری دانست و بر لزوم تداوم پروژه های عمرانی در شهر تأکید کرد.

ریسک پذیری از اصول مدیریت شهری است/ ضرورت تداوم پروژه های عمرانی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز و در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با ابراز امیدواری از تداوم خدمات رسانی به مردم بر اساس تجربیات سال های گذشته بیان کرد: بودجه شهرداری ها بر اساس درآمدها و هزینه هاست، به بیان دیگر مدیریت شهری به دنبال آن است که بر اساس چارچوب ها حرکت کند و پیش بینی های لازم را داشته باشد.

وی افزود: باید گفت علاوه بر این مهم، ریسک پذیری در برخی هزینه های شهری بویژه اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی نیز یک اصل مهم در مدیریت شهری است، بنابراین آن چه که امروز با عنوان برخی بدهکاری های شهرداری و کسری های بودجه ای مطرح است، در حین پیشرفت پروژه های عمرانی به دست آمده و لزوما نمی تواند منفی تلقی شود.

شهردار قم در ادامه یادآور شد: البته بدهکاری یا کسری بودجه احتمالی در چارچوب ترازهای مالی، مثبت تلقی نمی شود، اما در چارچوب مدیریت شهری به دلیل جلو بُردن کار و به ثمر نشاندن آن یک اتفاق مثبت است.

سقائیان نژاد در عین حال گفت: گزارش حسابرسی بودجه شهرداری قم در سال ۱۳۹۸ نشان از کسری بودجه دارد، اما در عین حال باید توجه داشت که ما در بند واو این بودجه دچار مشکلات اساسی شدیم و متأسفانه تعهداتی که روی آن ها حساب کرده بودیم محقق نشد.

وی اضافه کرد: باید دانست بدهکاری مربوط به سال ۱۳۹۸ به دلیل پذیرش ریسک در تداوم اجرای پروژه های عمرانی شهری بوده است، ضمن آن که تورم نشان می دهد اگر آن پروژه ها انجام نمی گرفت، اکنون باید با بیش از دو برابر قیمت هزینه به پیش می رفت.

شهردار قم سپس به بحث بدهی های بانکی شهرداری توجه داد و بیان داشت: به دنبال آن هستیم تا سودهای ادواری را کم کنیم، ضمن آن که بدهی شهرداری به برخی بانک ها از طُرق مختلف تسویه شده و این روند ادامه دارد.

سقائیان نژاد همچنین گفت: گزارش حسابرسی سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که ۹۳ درصد هزینه جاری شهرداری محقق شده، بنابراین می توان نتیجه گرفت که برخی بدهکاری ها مربوط به انجام پروژه های عمرانی و پذیرش ریسک مربوط به آن بوده است.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: همه تلاش مدیریت شهری بر پیش بینی لازم در منابع بودجه ای و انجام مصارف بر اساس تحقق آن منابع است، اما به هر حال برای پیشبرد امور عمرانی و توسعه ای شهر، گاهی نیز از مدیریت ریسک استفاده می شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول