اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

97 درصد پروژه‌های مسکن مهر در کردستان بهره‌برداری شده است/راهسازی اولویت راه و شهرسازی است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: به ثمر رساندن و بهره‌برداری از پروژه‌های آغاز شده حوزه راهسازی در سنوات گذشته از مهم‌ترین اولویت‌های هدف‌گذاری شده سال 1400 این اداره کل در سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

97 درصد پروژه‌های مسکن مهر در کردستان بهره‌برداری شده است/راهسازی اولویت راه و شهرسازی است

محمدصدیق ثابتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در سال گذشته گام‌های بلندی در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان برداشته شد که می‌توان به ایجاد تحرک و شتاب بخشی مناسب به منظور ارتقاء برخورداری از میزان سطح بزرگراه و راه اصلی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تلاش در به ثمر رساندن و بهره‌برداری از پروژه‌های آغاز شده در سنوات گذشته از مهمترین اولویت‌های هدف‌گذاری شده سال 1400 اداره کل راه و شهرسازی کردستان به‌شمار می‌رود، افزود: احداث 33.2 کیلومتر انواع راه (بزرگراه و راه اصلی) از جمله اقدام‌های انجام شده به‌شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: ادامه عملیات اجرایی قطعات بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب (کریدور شمال - جنوب)، ادامه احداث ۴ خطه گردنه صلوات‌آباد (آسفالت بخشی از مسیر در حال احداث)، ایجاد تحرک در ساخت ۴ خطه بیجار - زنجان، ادامه عملیات تکمیل باند دوم بیجار - دیواندره و اجرای ۴ خطه سقز به بانه از جمله پروژه‌های بزرگراهی فعال استان در سال 99 بوده است، امسال نیز تلاشمان این خواهد بود که نسبت به اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها با جدیت بیشتری کار شود.

ثابتی با اشاره به اینکه در بحث راه‌های اصلی نیز پروژه‌های متعددی فعال بوده است، یادآور شد: احداث جاده جدید سنندج - مریوان (واریانت تیژتیژ - گاران) و احداث محورهای بیجار - همدان و کامیاران – سروآباد –مریوان نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش ویژه‌ای که جاده جدید سنندج - مریوان در مبادلات مرزی دارد، امیدواریم با تخصیص به موقع منابع مالی در سال 1400 شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: به منظور تداوم اقدامات مثبت آغاز شده در حوزه راهسازی سال گذشته با تعاملات صورت گرفته اقدام‌های خوبی در راستای جذب و تأمین اعتبار لازم برای پرداخت مطالبات پیمانکاران انجام شد، با توجه به نقش تمامی عوامل پیمانکاری در راستای توسعه راه‌های استان، این تلاش‌ها و پیگیری‌ها در سال جدید با جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت.

بهره‌برداری از 97 درصد پروژه‌های مسکن مهر

ثابتی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه مسکن اشاره کرد و اظهار کرد: در بحث مسکن مهر نیز تاکنون از مجموعه سهمیه تعیین شده برای استان کردستان بیش از 97 درصد پروژه‌های مسکن مهر مورد بهره برداری قرارگرفته و به متقاضیان تحویل شده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید نیز تلاشمان این است که مانده واحدهای مسکن مهر راه به بهره‌برداری برسانیم، افزود: با افتتاح 364 واحد مسکن مهر در سطح استان در سال 99، از مجموع 37 هزار و 932 واحد در تعهد استان، تعداد 36 هزار و 632 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: اقدام در راستای محوطه‌سازی و آماده‌سازی سایت‌های مسکن مهر و بهبود شرایط زندگی در واحدها با تأمین حداقل‌های ممکن از جمله هماهنگی با سازمان‌های خدمات‌رسان برای تأمین آب، برق، گاز و ... اجرا و تکمیل لکه‌های تجاری به مقدار 68 مورد، اجرا و تکمیل مسجد در سایت مسکن مهر بهاران و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای سطح استان را می‌توان از جمله مواردی برشمرد که در سال گذشته صورت گرفته است.

ثابتی در ادامه به برنامه‌های سال جدید در حوزه مسکن اشاره کرد و یادآور شد: در راستای سرفصل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی تعداد 22 هزار نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده که بیش از 14 هزار نفر تایید شده‌اند.

وی بیان کرد: برای رسیدن به اهداف تعریف شده با توجه به وضعیت توپوگرافی و کمبود اراضی در بیشتر شهرهای استان، طبق دستور وزیر راه و شهرسازی تامین زمین برای تمام متقاضیان تایید شده در دستور کار قرار گرفت و تا کنون زمین مناسب برای 3 هزار و 829 مورد تامین و در سامانه طرح اقدام ملی ثبت شده و اقدام برای تهیه زمین بقیه با بررسی زمین‌های معرفی شده در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: دستیابی به اهداف تعیین شده در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و خانه‌دار کردن بخشی از مردم استان با اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی از دیگر اقداماتی است که در سال 1400 پیگیری و اجرایی خواهند شد.

بهره‌برداری از 16 پروژه بازآفرینی در سال 99

ثابتی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه عمران شهری در سال 99، اظهار کرد: سال گذشته در این حوزه کارهای خوبی در بافت‌های ناکارآمد و نواحی منفصل شروع شده که از جمله آنها می‌توان به مشارکت در طرح کشوری بازآفرینی شهری شامل بهسازی معابر، تکمیل مدرسه، احداث منبع آب، اجرای عملیات ساخت مدرسه 9 کلاسه، ساخت کانون فرهنگی، ورزشی، تفریحی، بهسازی و احداث شبکه فاضلاب در سقز و قروه، بهسازی معابر و سنگ فرش کوچه در سنندج و مریوان، احداث و آغاز عملیات اجرایی پارک در مریوان و سنندج، احداث پیاده‌راه محله آغه‌زمان سنندج اشاره کرد.

وی افزود: در سال گذشته در مجموع 16 پروژه در حوزه بازآفرینی با 180 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و تحویل موقت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص املاک و حقوقی نیز ادامه داد: یکی از کارهایی که سال گذشته به جد دنبال آن بودیم، بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرفات از اراضی ملی بوده و اقدامات خوبی نیز در سطح شهرستان‌های استان در این خصوص انجام شده است.

ثابتی یادآور شد: اخذ سند اراضی موات و ملی داخل محدوده (78 هکتار)، تحصیل اراضی ملی و موات داخل حریم (476 هکتار)، تبدیل اسناد مالکیت از دفترچه‌ای به تک برگ (500 مورد)، شناسایی 309 قطعه اراضی تصرفی، 405 مورد ساماندهی عرصه مسکن مهر، تأمین مسکن اقشار ویژه به تعداد 145 واحد واگذاری اراضی مسکونی به تعداد 27 واحد، واگذاری 1.5 هکتار اراضی غیر مسکونی و طرح دعوی و تشکیل پرونده برای متصرفین اراضی دولتی و تعیین تکلیف قراردادهای مهلت سپری شده سنوات گذشته در سال 99 انجام شده و این روند به یاری خداوند متعال در سال 1400 نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به سنددار کردن اراضی ملی و رفع تصرفات از این اراضی بیان کرد: تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو همچنین رفع تصرفات و قلع و قمع متعرضین از جمله اهدافی است که امسال جزو اولویت‌های ویژه در راه و شهرسازی کردستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه پیگیری مسائل حوزه شهرسازی از جمله تصویب و یا بازبینی طرح‌های تفصیلی و ناحیه‌ای، برگزاری جلسات کارگروه تخصصی امور زیربنایی، جلسات کمیسیون ماده 5 و اطلاع‌رسانی مردمی مصوبات آن و همچنین جلسات سیما و منظر و تصمیم‌گیری‌های لازم به منظور بهبود فضای شهری را جزو اقدامات انجام شده در سال 99 و اولویت‌های اداره تحت مدیریت خود برشمرد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول