اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اعلام نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب؛ از طراح دیوارنگاره ولی‌عصر تا کارگردان «زیرخاکی»

۵ نامزد نهایی چهره سال ۹۹ هنر انقلاب معرفی شدند که شامل ۲ شاعر، یک نویسنده، یک گرافیست و یک کارگردان است.

اعلام نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب؛ از طراح دیوارنگاره ولی‌عصر تا کارگردان «زیرخاکی»

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مجدالدین معلمی دبیر هفته هنر و معاون هنری حوزه هنری و سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، صبح امروز (دوشنبه ۱۶ فروردین) در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

معلمی در ابتدای این نشست گفت: امسال ششمین سالی است که چهره سال هنر انقلاب برگزار می‌شود. هر سال تعدادی افراد برگزیده و از طریق نظرسنجی انتخاب می‌شوند. امسال در شرایط سختی به انتخاب چهره‌ها رسیدیم، چون به دلیل شرایط دشوار کرونایی، امکان عرصه هنر مانند سال‌های قبل فراهم نبود. 

وی ادامه داد: شرایط کرونایی اما یک دستاورد جدید هم داشت و توجه هنرمندان به رسانه‌های جدید بیشتر معطوف شد. چنانچه تولیدات فضای رسانه‌ای در سال گذشته کم‌نظیر بود.

 

 

معاون هنری حوزه هنری تصریح کرد: در سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و نداشتن تجربه برای برگزاری مراسم در این شرایط، چهره سال هنر معرفی نشد، لذا امسال چهره سال هنر در سال ۹۸ و ۹۹ همزمان معرفی می‌شوند. 

معلمی گفت: طی نظرسنجی صورت‌گرفته، از میان ۱۴ نامزد اعلام‌شده، ۵ نامزد نهایی بدین شرح اعلام می‌شود: محمدرضا دوست‌محمدی، جلیل سامان، افشین علا، علی‌محمد مؤدب، وحید یامین پور

وی خاطرنشان کرد: افتتاحیه روز چهارشنبه در مزار شهید آوینی در بهشت زهرا انجام و ضمن تقدیر از خانواده‌های مرحوم راغب، و اسکندرپور، چهره سال ۹۸ هنر انقلاب می‌شود. چهره سال ۹۹ هنر انقلاب هم در روز دوشنبه معرفی و تقدیر می‌شود. 

 

* معرفی برگزیدگان مسابقه «فلسطین تنها نیست» در روز قدس

شجاعی طباطبایی هم در ادامه پیرامون مسابقه کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» گفت: فراخوان مسابقه آذرماه سال گذشته منتشر شد. داوری آثار توسط هنرمندان داخلی و ۴ داور خارجی از کشورهای مالزی، ایتالیا، لهستان و برزیل انجام گرفت. 

وی افزود: ۴۵۶ اثر از میان ۳ هزار اثر برای نمایش به صورت مجازی انتخاب شده و ۱۷ اردیبهشت همزمان با روز قدس، اختتامیه مسابقه برگزار می‌شود.

دبیر مسابقه کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» تأکید کرد که این مسابقه با حضور شرکت‌کنندگانی از ۶۶ کشور جریان‌ساز بوده و واکنش صهیونیست‌ها را برانگیخته است. و به نوعی پاسخی به نشریه «شارلی ابدو» بود که بارها به پیامبر اسلام و مقدسات مسلمانان توهین کرده و عجیب آنکه آن را مصداق آزادی بیان می‌داند.

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: تندیس برنزی مسابقه که توسط طاهر شیخ الحکمایی ساخته شده است، یک مبارز فلسطینی را در حال پرتاب سنگ نشان می‌دهد.

 

 

سیدمرتضی دارابی دبیر اجرایی «هنرواره ملی روایت جهاد» گفت: این رویداد با الهام از سخن رهبری و با موضوع مجاهدت مردمی در عرصه مواسات و مبارزه با کرونا کلید خورد. در این رویداد، مجاهدت‌ها در مقابله با کرونا در حوزه‌های هنرهای تصویری، تجسمی، موسیقی، رسانه و ادبیات از زبان هنر بیان می‌شود.

وی افزود: مجموع آثار دریافتی ۵۵۴۰ اثر بود. ۵۸۸۸ اثر هم در بخش دانش‌آموزی دریافت کردیم. از مجموع این آثار، ۴۸۸۲ اثر به ارزیابی نهایی رسید که بیشترین سهم از آن هنرهای تجسمی بود. قرار است اختتامیه و معرفی برگزیدگان همزمان با سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی انجام شود. با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر تهران، احتمال زیاد این مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول