اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رسانه ها به جای پرداختن به هیاهوی سیاسی از تولید ملی حمایت کنند

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: انتظاری که از رسانه ها در سال جدید می رود این است که به جای پرداختن به هیاهوی سیاسی، حمایت بیشتر و بهتری از تولید ملی داشته باشند.

رسانه ها به جای پرداختن به هیاهوی سیاسی از تولید ملی حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، فخرالدین یوسف پور با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسؤولان در زمینه حمایت و پشتیبانی از تولید و کمک به رفع موانع، نقش بسیار کلیدی می‌توانند ایفا کنند، کما این که در سال‌های گذشته نیز در برخی عرصه‌ها در زمینه حمایت از تولید ملی و ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی نسبتاً موفق عمل کرده اند.

وی افزود: به اعتقاد بنده چنانچه رسانه‌های ما به جای آن که به دنبال هیاهو و بلواهای سیاسی و جناحی و مسایل حاشیه ای دیگر باشند، در مسیر رشد و توسعه اقتصادی جامعه، حمایت بهتر و بیشتری از مقوله تولید ملی به عمل آورند، قطعاً بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور به تدریج رفع شده و یا از حجم آن‌ها کاسته می‌شود.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات قم همچنین گفت: مقام معظم رهبری با حکمت و درایت خاص خویش، در نام گذاری سال‌ها به نکات بسیار مهمی توجه نموده و بیاناتی را می‌فرمایند که اگر حقیقتاً به آن‌ها عمل شود، در گشایش معیشت مردم و رفع معضلات اقتصادی بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: تأکید ایشان در نام گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نیز دقیقاً در همین راستاست و این که باید توجه داشت در کنار مردم و مسؤولان، رسانه‌های جمعی نیز نقش مهمی در تحقق شعار سال برعهده دارند.

وی گفت: باید توجه داشت که رسانه‌ها صرفاً آیینه جامعه نیستند بلکه به عنوان نورافکن می‌توانند به برخی مسایل مهم از جمله در حوزه تولید، تمرکز و تأکید کرده و به آن‌ها ضریب بدهند و این مساله چه در قبال مسئولان و چه مردم صدق می‌کند.

یوسف پور خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب، مردم را بیش از پیش نسبت به حمایت از تولید داخل ترغیب و تشویق کنند و از آن سو با مطالبه گری صحیح از مسئولان به رفع موانع از سر راه تولیدکنندگان کمک کنند.

وی گفت: اینکه امروز به عنوان مثال مردم ما برای تهیه مرغ، روغن و ... در مضیقه هستند، واقعاً دردآور است و باید با حمایت از تولید و نیز فرهنگ سازی مناسب، کاری کرد که شاهد صف‌های طویل خرید مرغ و روغن در کشور نباشیم.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم همچنین ابراز کرد: مسئولان باید با سرکشی منظم به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، به دنبال رفع مشکلات آن‌ها باشند و موانع را از سر راهشان بردارند و در این خصوص مطالبه گری و اطلاع رسانی رسانه‌ها بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد.

وی در خاتمه گفت: متأسفانه گاهی اوقات برخی رسانه‌ها به دلیل پرداختن بیش از حد به مسایل سیاسی و جناحی و درگیر شدن در هیاهوهای رسانه ای و تبلیغاتی از انجام وظایف کلیدی خود به ویژه در ارتباط با مساله اقتصاد و تولید باز می‌مانند و طبعاً در چنین وضعیتی، مسایل و امور فرهنگی و اقتصادی جامعه تا حدودی قربانی مسایل حاشیه ای از جنس سیاست و ... می‌شوند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول