اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تشکیل 60 هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در آذربایجان‌غربی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۶۰ هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان تشکیل و ترکیب این هیات‌های اجرایی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا متفاوت است و در انتخابات ریاست جمهوری هیات اجرایی ۱۳ نفر اعم از فرماندار، رییس ثبت احوال، دادستان، رییس دادگستری و ۹ نفر از معتمدین مردم را شامل می‌شود.

تشکیل 60 هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در آذربایجان‌غربی

علی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با بیان اینکه در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار  یا ۱۰۰ نفر جمعیت انتخابات شوراها برگزار می‌شود، اظهار داشت: در ۲ هزار و ۱۹۲ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها نیز باید افراد ثبت‌نام کننده به عنوان داوطلبان انتخاباتی، به حد نصاب لازم برسد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای ششمین دوره انتخابات شورای روستاها از صبح امروز آغاز شده است، افزود: ثبت‌نام از داوطلبان این دوره از انتخابات تا ۲۲ فروردین ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۶۰ هیات اجرایی برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان تشکیل و ترکیب این هیات‌های اجرایی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا متفاوت است و در انتخابات ریاست جمهوری هیات اجرایی ۱۳ نفر اعم از فرماندار، رییس ثبت احوال، دادستان، رییس دادگستری و ۹ نفر از معتمدین مردم را شامل می‌شود.

وی اذعان کرد: هیات اجرایی انتخابات شورای شهر شامل فرماندار، رییس ثبت احوال، رییس آموزش و پرورش و ۸ نفر از معتمدین شهر است که در تشکیل هیات اجرایی انتخابات شورای روستاها نیز بخشدار، رییس آموزش و پرورش، رییس جهاد کشاورزی و هفت نفر از معتمدین منطقه حضور خواهند داشت.

این مقام مسوول با اشاره به شروط مدارک تحصیلی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای روستاها، عنوان کرد: برای روستاهای کمتر از ۲۰۰ خانوار دارا بودن شرایطی چون سواد خواندن و نوشتن و برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار شرط دارا بودن مدرک تحصیلی دیپلم در نظر گرفته شده که تبصره‌هایی نیز در این راستا برای اعضای اسبق این شوراها وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول