اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

46 میلیون آمریکایی ناتوان در پرداخت هزینه‌های درمانی

نتایج نظرسنجی مشترک «گالوپ» و گروهی از موسسات پزشکی آمریکا نشان داد 46 میلیون نفر در این کشور قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی باکیفیت در هنگام ضرورت نیستند.

46 میلیون آمریکایی ناتوان در پرداخت هزینه‌های درمانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج بررسی جدید «وست هلث-گالوپ»، تخمین زده می‌شود ۴۶ میلیون آمریکایی توانایی پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی باکیفیت در صورت ضرورت را ندارند. این نظرسنجی همچنین اختلافات نژادی و اقتصادی گسترده‌ای را در بین افرادی که معتقدند توانایی پرداخت هزینه‌های بهداشت و درمان را دارند، نشان داد.

تعداد آمریکایی‌های سیاه‌پوستی که گفتند قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی نیستند، ۲۹ درصد در مقابل ۱۶ درصد سفیدپوستان، یعنی تقریباً دو برابر بود. بیش از یک نفر از هر سه آمریکایی کم‌درآمد یا ۳۵ درصد گفتند قادر به پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی مورد نیاز خود در طول ۱۲ ماه گذشته در دوران کرونا نبودند.

یک نفر از هر هشت آمریکایی (۱۲%) هم گفتند که هزینه‌های مواد غذایی را برای پرداخت هزینه‌های درمانی کاهش داده‌اند.

دکتر «ویکاس سائینی» رئیس Lown Institute، اتاق فکری که این مسئله را بررسی کرده که چگونه گرانی انسولین به جیره‌بندی و حتی مرگ بیماران دیابتی در آمریکا منجر شده، در خصوص نتایج این نظرسنجی جدید گفت: متاسفانه تعجب‌آور نیست که میلیون‌ها آمریکایی توانایی پرداخت خدمات درمانی را ندارند، گرچه تکان‌دهنده و به نوعی شرم‌آور است. نظام ما برای سال‌ها متمادی بر پایه برنامه‌های بهداشت و درمان خصوصی و اختلال بسیار عمیق سیاسی و در صنعت پزشکی قرار داشته است.

به گزارش روزنامه انگلیس «گاردین»، الات متحده بیش از هر کشور دیگری در دنیا و بیش از دو برابر متوسط یک کشور پردرآمد هزینه بهداشت و درمان می‌کند، اما در عین حال کمترین میزان امید به زندگی و بالاترین میزان خودکشی را در بین ۱۱ کشور توسعه یافته عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) دارد.

بانیان این نظرسنجی گفتند که نتایج نشان می‌دهد علیرغم محرک‌های اقتصادی دوران کرونا، آمریکایی‌ها با بحران فزاینده بی‌بضاعتی روبرو خواهند شد.

این نظرسنجی را موسسه معتبر افکارسنجی گالوپ و گروهی از موسسات پزشکی که وست هلث نامیده می‌شوند، با شرکت ۳۷۵۳ نفر در سراسر آمریکا به انجام رساندند که نابرابری‌های گسترده نژادی و مالی که بر توانایی پرداخت خدمات درمانی مردم آمریکا اثر می‌گذارد را برجسته کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول