اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

هشدار درباره وضعیت مخازن سوخت تهران/ شریان‌های حیاتی ایمن شود

نماینده مجلس ضمن هشدار درباره وضعیت مخازن سوخت تهران گفت: ساماندهی شریان‌های حیاتی در شهر تهران باهدف آمادگی در برابر انواع بحران‌ها به‌ویژه زلزله بسیار حائز اهمیت است.

هشدار درباره وضعیت مخازن سوخت تهران/ شریان‌های حیاتی ایمن شود

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره ضرورت ساماندهی شریان‌های حیاتی در شهر تهران اظهارداشت: شریان‌های حیاتی شهر تهران تحت قانون پدافند غیرعامل بوده و این به معنای آن است که این شریان‌ها باید ازنظر آفندهای طبیعی و انسان‌ساز ایمن شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی شریان‌های حیاتی در شهر تهران باهدف آمادگی در برابر انواع بحران‌ها به‌ویژه زلزله گفت: بسیاری از شریان‌های حیاتی قابل جابجایی نیست و هر نوع رسیدگی و ایمن‌سازی به این شریان‌ها تا هنگامی‌که یک مسوول مستقیم و واحد مختص این حوزه وجود نداشته باشد تا بتواند نظارت و پاسخگویی مستمر را اعمال کند، امکان‌پذیر نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به بی توجهی دولت به ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی پایتخت ادامه داد: در این میان مخازن سوخت از اهمیت بیشتری برخوردار است که البته برای ایمن‌سازی آن‌ها بودجه نیز در نظر گرفته‌شده است.

شاکری با اشاره به نقش شهرداری در ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی شهر تهران گفت: بدین منظور شهرداری باید به نقطه اتصال تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط برای ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی ورود کند زیرا بزرگ‌ترین مشکل شهر تهران در این خصوص تخصیص بودجه‌ای است که مصوب شده اما شهرداری تهران باید پیگیری‌های خود را در این زمینه ادامه دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه به بند 14 ماده 5 قانون شهرداری‌ها اشاره و اظهار کرد: بر اساس این ماده‌قانونی شهرداری‌ها موظف هستند موضوعات ناایمن را در سطح شهر برطرف کنند. حال که شهرداری در شرایطی است که با بحران مالی مواجه است باید تمام دستگاه‌های دخیل توسط شهرداری دعوت به همکاری شوند.

شاکری تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد برای دعوت به همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط در حوزه ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی شهر تهران همکاری کند تا با تهیه صورتجلسه محدوده وظایف تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها مشخص شود.

وی گفت: درصورتی‌که هر سازمان در قالب بودجه سالانه منابع مالی موردنیاز را در نظر بگیرد، مجلس نیز بر اساس صورتجلسه مشترک این سازمان‌ها آمادگی همکاری برای ایمن‌سازی شریان‌های حیاتی در پایتخت را دارد.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: شهردار تهران به‌عنوان مدیر حادثه در سطح پایتخت از شخص وزیر کشور حکم دارد و برخی مواد قانونی نیز شهرداری را در خصوص رفع موارد ناایمن در سطح شهر موظف کرده است لذا ازهرجهت شرایط برای ورود شهرداری در این حوزه و مطالبه از دستگاه‌های ذیربط فراهم است.

گفتنی است؛ از زمان ابلاغ رسمی مصوبه سال 96 هیت‌وزیران در خصوص افزایش ایمنی شریان‌های حیاتی پایتخت به شهرداری تهران، دبیرخانه این کارگروه در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل‌شده و باوجود درخواست تخصیص اعتبار موردنیاز برای اجرای این مصوبه از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان برنامه‌وبودجه کشور تاکنون اقدامی از سوی دولت در این خصوص انجام‌نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول