اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۴ مرکز اقامتی زنجان به علت تخلف تعطیل شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به ارسال پنج اخطار کتبی برای مراکز اقامتی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: ۱۰۵تذکر، پنج اخطار، چهار تعطیلی و یک شکایت برای واحدهای متخلف صادر شد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

۴ مرکز اقامتی زنجان به علت تخلف تعطیل شدند

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در طی ۲۰ روز گذشته تعداد ۷ هزار و ۲۴۳ نفر در استان زنجان اقامت داشتند و ۹۸ هزار ۷۸۱ نفر گردشگر از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تاریخی بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:  تأسیسات گردشگری به‌ ویژه مراکز اقامتی در این مدت با توجه به تداوم کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی به گردشگران خدمات ارائه کردند.

وی گفت: با توجه به تداوم کرونا در راستای حفظ سلامت گردشگران و شهروندان، امسال هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم اما تأسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به زنجان سفر کردند، خدمات موردنیاز را ارائه دادند.

ارجمند ادامه داد: امکان اقامت مسافران، تنها در مراکز اقامتی و تأسیسات دارای پروانه بهره‌برداری استان وجود دارد و سایر اماکن از جمله مهمان‌پذیرهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی این اجازه را ندارند. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: خوشبختانه در این ایام فقط یک شکایت از تأسیسات گردشگری استان داشته‌ایم و با نظارت‌های انجام شده، شرایط بسیار مناسبی برای حضور مسافران نوروزی در استان فراهم شد.

وی همچنین از انجام بازدیدهای نظارتی در استان خبر داد و گفت: بر اساس بازدید­های نظارتی انجام شده، ۱۷ مورد از مراکز اقامتی پذیرایی به دلیل خدمات‌دهی مطلوب به گردشگران نوروزی مورد تشویق واقع‌شده‌اند.

ارجمند با اشاره به ارسال پنج اخطار کتبی برای مراکز اقامتی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در پی شیوع ویروس کرونا برای خدمات‌رسانی شایسته به میهمانان نوروزی استان، افزود: ۱۰۵ تذکر، چهار اخطار، چهار تعطیلی و یک شکایت برای واحدهای متخلف صادر شد و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بیان کرد: نظارت بر کار مراکز خدماتی، رفاهی، تفریحی، توریستی و به‌ ویژه مراکز بین‌راهی همچنین نظارت بر فعالیت مراکز اقامتی شامل هتل، مهمان‌پذیر، کمپینگ‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مسافرخانه‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا به‌ ویژه ضدعفونی و گندزدایی این مراکز در دستور کار کمیته نظارت بود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول