اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مقتدایی: تلویزیون نشان داد بدون سلبریتی هم موفق است/ اهمیت تولید برنامه های تعاملی

یک نماینده مجلس گفت: امسال دیدیم که غالب سریالها با بازیگران غیر سلبریتی تولید شدند و استقبال بسیار خوبی از آنان شد. این بدان معناست که محتوای غنی و خوب می تواند هم راستا با سایر عوامل تاثیرگذار همچون بازیگران، تاثیر بسزایی داشته باشد.

مقتدایی: تلویزیون نشان داد بدون سلبریتی هم موفق است/ اهمیت تولید برنامه های تعاملی

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: تولیدات نوروزی رسانه ملی با اقبال بسیار خوبی توسط مردم رو به رو شد. تنوع تولیدات در حوزه های مختلف همچون سریال، برنامه و... باعث شده بود که اقشار مختلف مردم با سلایق متفاوت، استقبال زیادی از این تولیدات داشته باشند. سبد تولیدات رسانه ملی به گونه ای بود که اقشار مختلف مردم متناسب با سلایق، تولیدات مورد علاقه خود را پیدا و آن را دنبال می کردند.

وی افزود: بازخورد نظرات و رضایت مردم از تولیدات امسال رسانه ملی، در فضای مجازی بسیار مشهود بود و فعالان این حوزه به صورت مرتب در خصوص این تولیدات اعم از سریال و برنامه های تلویزیونی اظهارنظر می کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نکته بسیار مهم تولیدات امسال رسانه ملی این بود که ما پس از پخش هر قسمت از برنامه یا سریال، بازخوردهای آن را در فضای مجازی، گروهها، صفحات افراد در شبکه های اجتماعی و... می دیدیم و این بیانگر این بود که مردم ضمن علاقه و استقبال از تولیدات، در فضای مجازی نیز با سایر فعالان در خصوص این تولیدات بحث و گفتگو می کردند.

وی افزود: در گذشته تهیه کنندگان و کارگردانان با بهره گیری از ظرفیت بازیگران سلبریتی و گرانقیمت سعی می کردند مخاطب بیشتری را در سبد تولید خود جای دهند، اما  امسال دیدیم که غالب سریالها با بازیگران غیر سلبریتی تولید شدند و استقبال بسیار خوبی از آنان شد. این بدان معناست که محتوای غنی و خوب می تواند هم راستا با سایر عوامل تاثیرگذار همچون بازیگران، تاثیر بسزایی داشته باشد و تلویزیون بدون دعوت از سلبریتی ها هم موفق است. ما در حوزه هنر نیز نیازمندیم جوانان توانمندی که تاکنون دیده نشده اند و استعداد و پتانسیل دارند، دیده شوند و این اتفاق در رسانه ملی به خوبی مشهود است.

مقتدایی افزود: سریال های نوروزی از حیث محتوایی بسیار جامع عمل کردند و رویکردهای ایرانی اسلامی همچون نقش خانواده، آداب و رسوم، سنتها و... در آنها دیده می شد.

وی ادامه داد: برنامه های تعاملی نیز یکی دیگر از نیازهای امروز جامعه است. برنامه ها باید به سمت مشارکت بیشتر با مخاطب حرکت کنند. برای مثال برنامه عصر جدید و سریالیست که در ایام نوروز با بهره گیری از رای مردمی به انتخاب بهترین ها می پرداختند، با استقبال بسیار خوبی از سوی بینندگان همراه شد و رسانه ملی باید از این ظرفیت در طول سال استفاده کند و تولید برنامه های تعاملی بیشتری را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: صداوسیما به دلیل بی مهری های دولت همواره با مشکلات بودجه ای روبه رو است به همین دلیل منابع لازم برای برخی تولیدات فاخر را دراختیار ندارد. اما به نظر می رسد امروز مبحث تولید بیشتر سریال های طنز یکی از نیازهای اصلی جامعه است و قطعا اگر بودجه مصوب این سازمان را به خوبی تخصیص دهد، قطعا شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات خواهیم بود.

مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: تولیدات امسال رسانه ملی نسبت به سال گذشته ارتقا بسیار خوبی داشت. جوانگرایی که در رسانه ملی اتفاق افتاده و برنامه ریزی خوب ریاست و معاونین سازمان قطعا یکی از دلایل رشد کمی و کیفی آثار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول