اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ترویج سبک زندگی شهدای انقلاب اسلامی با معرفی شهید شاخص

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی گفت: هر سال در راستای ترویج سبک زندگی شهدای انقلاب اسلامی و الگوگیری از گنجینه های ارزشمند آنها شهید شاخص سال معرفی می شود که در طی این سال ها به یک اقدامی اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است.

ترویج سبک زندگی شهدای انقلاب اسلامی با معرفی شهید شاخص

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احسان ربیعی ظهر امروز  با اعلام شهید شاخص سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی «شهید علیرضا شاملو» اظهار کرد: شهید والامقام علیرضا شاملو، متولد دوم فروردین ۱۳۴۱ در روستای گرجائی ملایر، فرزند دوم یک خانواده ۹ نفره با رزق حلال مرحوم محمدتقی شاملو و تربیت انقلابی مرحومه حمیده دریابیگی، وجودش پا گرفت، جهت ادامه تحصیل همراه خانواده به شهر اراک مهاجرت کردند که دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدارس نوید، چهارم آبان، مجیدی و شهید بهشتی اراک گذراند و در نوجوانی به یک مبارز تمام‌عیار انقلابی تبدیل شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب از جمله افرادی بود که با تشکیل جهاد سازندگی وارد این نهاد شد که از طریق جهاد به روستاها برای کار فرهنگی هجرت کرد و همزمان در هفته‌نامه سروش نیز کار خبرنگاری می‌کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی بیان کرد: پس از مدتی کار کردن در جهاد سازندگی اراک، بنا بر فرمان حضرت امام(ره) به خاطر کمک به مردم کردستان و برای سازندگی به آن خطه سفر کرد تا هجرت از خود به خدا را شروع کند که در کردستان نیز لحظه‌ای آرام نگرفت و به روستاها می‏رفت و در میان مردم کُرد حضور پیدا می‏کرد.

ربیعی ادامه داد: شهید شاملو به دلیل مجاهدت‌های فراوانی که داشت بین ضدانقلاب کردستان به بهشتی معروف شده بود و با دغدغه بسیاری که در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی هم کار جهادی می‌کرد هم کار خبری که کتاب دو جلدی «کند و کاوی در مسائل کردستان» حاصل بررسی‌های میدانی و گزارش‌های او از اوضاع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کردستان است.

وی اضافه کرد: شهید شاملو جوان مؤمن انقلابی، معرفت‌جو، اندیشه‌ورز، خوش‌فکر، سخنور و پرتلاش که در حوزه نمایشنامه‌نویسی تئاتر هم فعالیت‌های زیادی انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی گفت: سرانجام روز آزادسازی پاوه در سنندج اسیر ضدانقلاب شد و بعد از چند ماه اسارت در زندان حزب دموکرات در منطقه دوله تو شهرستان سردشت کردستان و پس از چند ماه تحمل شکنجه‌های وحشیانه مانند سوزاندن تن و بریدن رگ‌های گردن، در هفتم بهمن ۱۳۵۹ به شهادت رسید.

ربیعی اظهار داشت: شهید بزرگوار علیرضا شاملو همراه با شهید رسول مصطفائی(شهادت ۱۷ آذر ۵۹ در خرمشهر)، از نخستین شهدای خبرنگار تاریخ انقلاب اسلامی است که ماجرای دردناک تحویل جنازه به مادر دلاور و مقاوم این شهید که چند روز کوه‌های کردستان را پیموده بود بسیار شنیدنی می‌باشد و شاید همین ماجرا بود که علیرضا و مادرش را به سوژه مستند سید شهیدان اهل‌قلم شهید سید مرتضی آوینی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: هر سال در راستای ترویج سبک زندگی شهدای انقلاب اسلامی و الگوگیری از گنجینه‌های ارزشمند آنها شهید شاخص سال معرفی می‌شود که در طی این سال‌ها به یک اقدامی اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی بیان داشت: انتخاب شهید شاخص سال فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی است که ضمن پرداختن و معرفی سبک زندگی آن شهید والامقام به نسل جوان همچنین به ویژگی‌های جوان مؤمن در تراز انقلاب اسلامی پرداخته شود و الگوهای برتر به جامعه بهتر معرفی شوند و این از ضرورت‌های امروز جامعه است.

ربیعی تصریح کرد: داشتن شرایط انقلابی، جهادی، دغدغه در حوزه مسائل فرهنگی، داشتن سوابق برجسته در دفاع از انقلاب اسلامی، ولایت و ارزش‌های اسلامی، فعالیت‌های جریان ساز در عرصه‌های فرهنگی و هنری و حرکت‌های مؤثر از جمله شاخصه‌های معرفی شهید شاخص سال است که امسال در استان مرکزی شهید والامقام علیرضا شاملو انتخاب شده است.

وی افزود: خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان مرکزی مستندات و تولیدات بسیار قابل قبولی در راستای معرفی شهید علیرضا شاملو انجام شده که این باید ادامه پیدا کند و از کلیه علاقه‌مندان به شهدا و خصوصاً اصحاب هنر و فعالان فرهنگی دعوت می‌کنیم در راستای معرفی این شهید عزیز توانمندی و ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند چراکه هرچقدر در حوزه معرفی شهدا کار شود هنوز کم است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی گفت: امنیت و اقتدار امروز جامعه به برکت مجاهدت‌های شهدای والامقامی چون علیرضا شاملو است و امروز همه وظیفه داریم در گام دوم انقلاب راه و مسیر پرافتخار آنها را با قوت ادامه دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول