اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

روش ابداعی یک مربی والیبال کرمانشاهی برای آموزش/ با هوش دیداری ورزش کنید

یک مربی والیبال در کرمانشاه روش آموزشی جالبی را که مورد توجه صاحب‌نظران نیز قرار گرفته برای آموزش والیبال برای نونهالان و نوجوانان ابداع کرده است.

روش ابداعی یک مربی والیبال کرمانشاهی برای آموزش/ با هوش دیداری ورزش کنید

بهاره امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: به عنوان مربی والیبال و کسی که والیبال را سال‌هاست آموزش می‌دهم تصمیم به تالیف کتابی گرفتم تا یادگیری والیبال را برای نونهالان و نوجوانان آسان‌تر کنم که بهترین شیوه استفاده از حافظه بصری است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ در مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر به موردی برخوردم که همانند همسن و سالان خود توانایی یادگیری معمولی والیبال را نداشت، این مورد برای من تبدیل به دغدغه شد و به‌دنبال آموزش راحت‌تر بودم، بطور اتفاقی کتاب‌های نقاشی را دیدم و تاثیر‌گذاری آن‌ها را بر کودکان بررسی کردم.

این مربی والیبال افزود: با بررسی‌ها و تحقیقاتی که انجام دادم تصمیم به آموزش از راه تصویرگری و نقاشی کردم بطوری‌که نحوه نگهداشتن پنجه و حرکات ساعد و حرکات مختص رشته والیبال را به شکل تصویری به کودکان نشان دادم  با اجرای این ایده و تصویرنگاری برای شاگردان در ۵ الی ۶ جلسه نتیجه بسیار خوبی حاصل شد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها این روش می‌تواند در این ایام به کسانی‌که تصمیم به یادگیری والیبال دارند کمک شایانی کند و خود نوعی آموزش از راه دور نیز محسوب خواهد شد.

امیری در خصوص تاثیر یادگیری از راه تصویرگری، گفت: درصد بسیار زیادی از یادگیری از طریق مشاهده انجام می‌پذیرد، با توجه به این اوصاف تصمیم گرفتم که هماهنگی بین چشم و ذهن را به‌صورت کتابی در بیاورم که در این راه با تحقیق فراوان و استفاده از روانشناسی رنگ‌ها و استفاده از آن‌ها در کتاب موفق به تالیف کتابی در زمینه استعدادیابی و آموزش به روش تصویری شدم که به‌زودی وارد بازار خواهد شد.

این کارشناس رشته تربیت بدنی افزود: استفاده از رنگ‌ها در این کتاب و با توجه به روانشناسی رنگ‌ها در یادگیری تاثیر آن دوچندان خواهد شد برای نمونه در نظر گرفتن این نکته که رنگ‌های روشن مناسب عضلات ظریف مانند انگشتان و چشم است، این طرح با تایید و تشویق دبیر سابق فدراسیون والیبال و روانشناسان در زمینه یادگیری روبه رو شده و می‌توان گفت اولین باری است در دنیا که  آموزش پایه ورزش به این صورت انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول