اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تداوم عقب‌نشینی متحدان محلی ائتلاف سعودی در جبهه مأرب

منابع آگاه نظامی از تداوم عقب‌نشینی یکی از قبایل مهم متحد با ائتلاف سعودی از جبهه‌های نبرد با نیروهای صنعاء خبر دادند.

تداوم عقب‌نشینی متحدان محلی ائتلاف سعودی در جبهه مأرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه نظامی در استان «مأرب» (مرکز یمن) از تداوم عقب‌نشینی یکی از قبایل مهم که در کنار نیروهای ائتلاف سعودی در حال جنگ با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بودند، خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری یمنی «الخبر»، این منابع می‌گویند که رهبران و اعضای قبیله «مراد» در استان مأرب پس از هدف قرار گرفتن توسط هواپیماهای ائتلاف سعودی، از پایگاه‌های نظامی باقی مانده ائتلاف سعودی در اطراف مقر دولتی در مأرب عقب‌نشینی کردند.

به گفته این منابع، ۲۳ جنگجوی قبیله مراد طی حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی که به گفته منابع آگاه نظامی به اشتباه علیه یکی از جبهه‌های اطراف مقر دولتی در مأرب صورت گرفته، کشته شدند که سرتیپ «زیاد وازع» از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی این قبیله از جمله آنهاست.

به این ترتیب می‌توان گفت که روند عقب‌نشینی از مقرها و جبهه‌های ائتلاف سعودی در مأرب به دلیل هدف قرار دادن اشتباهی جنگجویان وابسته به این ائتلاف طی بمباران‌های متعدد یا شکست خوردن از نیروهای صنعاء همچنان ادامه دارد.

قبلیه مراد، یکی از مهمترین و جنگجوترین قبایل یمنی حاضر در صفوف ائتلاف سعودی است اما سیاست‌های استعماری اخیر این ائتلاف، شکست‌های مستمر و هدف قرار دادن مستقیم افراد این قبیله در چندین مقر و جبهه، موجب شده تا این قبیله در همکاری با ائتلاف سعودی تجدیدنظر کند.

چند ماه پیش نیز شماری از بزرگان و اعضای این قبیله با اعلام جدایی از ائتلاف سعودی با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیعت کرده بودند (جزئیات بیشتر).

استان مأرب هم اکنون مرکز ثقل درگیری‌های سرنوشت‌سازی است که در صورت پیروزی نهایی ارتش و انصارالله یمن، باید کار دولت مستعفی یمن را تمام شده تلقی کرد.

عملیات نیروهای یمنی (صنعاء) در این استان از سال گذشته آغاز شده و این نیروها هم اکنون در نزدیکی شهر مأرب قرار دارند. مأرب اصلی‌ترین پایگاه حزب اخوانی الاصلاح بعنوان مهم‌ترین متحد دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود و این استان سرشار از منابع نفتی و گازی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول