اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: از برقراری ثبات و نظم در اردن حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحولات اخیر اردن اعلام کرد، مسکو تحولات را بدقت دنبال و حمایت خود را از تلاش های مقامات قانونی اردن در راستای برقراری نظم و ثبات ابراز می‌کند.

مسکو: از برقراری ثبات و نظم در اردن حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به تحولات اخیر اردن واکنش نشان داد.

مسکو اعلام کرد، این تحولات را به دقت دنبال می‌کند و از تلاش‌های مقام‌های قانونی اردن در راستای برقراری نظم و ثبات حمایت می‌کند.

وزارت خارجه روسیه با اعلام حمایت از برقراری ثبات در اردن ادامه داد: «ما حمایت خود را از تلاش‌های مقام‌های قانونی اردن بویژه عبدالله دوم (شاه اردن) برای برقراری نظم و ثبات داخلی اعلام می‌کنیم».

وزارت خارجه روسیه همچنین در ادامه بر عزم راسخ مسکو برای همکاری مشترک با «اَمان» با «هدف تقویت روابط دوستانه روسیه و اردن در راستای منافع مردم هر دو کشور و در راستای صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه تأکید می‌کند».

رسانه‌ها روز شنبه هفته جاری (۱۴ فروردین ماه) از دستگیری برادر شاه اردن و برخی از مقام‌های عالیرتبه این کشور به اتهام تلاش در براندازی «عبدالله دوم» شاه این کشور خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» و شبکه خبری «کان» رژیم صهیونیستی روز شنبه مدعی شدند که برادر «عبدالله دوم» شاه اردن و شماری از مقام‌های ارشد این کشور در اردن دستگیر شدند. این منابع خبری نوشتند که دلیل این دستگیری‌ها برملا شدن توطئه براندازی شاه این کشور بوده است. هنوز مشخص نیست که کدام برادر شاه اردن دستگیر شده است، اما گفته می‌شود «الشریف بن زائد» نماینده  شاهزاده «علی بن حسن»  در بین دستگیرشدگان است.

یک مقام اطلاعاتی اردن بدون اشاره به جزئیات بیشتر، طرح کودتا را  توطئه داخلی و خارجی خواند. به گفته وی، در میان دیگر افراد دستگیر شده  یک شهروند سعودی نیز مشاهده می‌شود و برخی منابع از دست داشتن یک جاسوس سابق موساد در کودتای نافرجام در اردن خبر دادند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول