اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ابداع روش درمانی جدید برای درمان کودکان مبتلا به شیلوتوراکس توسط متخصصان مشهدی

محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ابداع یک روش درمانی جدید و با استفاده از فیبرین گلو برای درمان کودکان مبتلا به شیلوتوراکس شدند.

ابداع روش درمانی جدید برای درمان کودکان مبتلا به شیلوتوراکس توسط متخصصان مشهدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: پس از عمل جراحی قلب باز کودکان، بیمار دچار عارضه شیلوتوراکس می‌شود که عارضه خطرناکی است، در گذشته تعداد زیادی از این بیماران جان خود را از دست می‌دادند اما با ابداع یک روش درمانی جدید و با استفاده از فیبرین گلو این بیماران تحت درمان قرار می‌گیرند.

دکتر داریوش حمیدی علمداری خاطر نشان کرد: با همکاری دکتر محمد عباسی جراح قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این روش درمانی مناسب برای این بیماری با استفاده از فیبرین گلو در نظر گرفته شد که با استفاده از این روش ۹۵ درصد بیماران درمان شدند،

وی تصریح کرد، نتایج این روش درمانی به عنوان ابداع یک روش درمانی جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای درمان بیماران  شیلوتوراکس به دنبال عمل جراحی قلب باز در مجله Cardio-Thoracic Surgery  و همچنین شیلوتوراکس به دنبال عمل جراحی در کانسر مری در مجله World journal of Surgery  منتشر شده است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه این روش برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد که باعث نجات جان بیماران زیادی شد و در حال حاضر برای بیماران کل کشور این روش درمانی را انجام می‌دهیم، گفت:  روشی در دنیا برای درمان این بیماران وجود ندارد به جز عمل جراحی تهاجمی که معمولا بیماران در طی عمل فوت می‌کنند ولی این روش توانسته است  جان ۹۵ درصد بیماران را نجات دهد.

گفتنی است؛ برون‌تراوی محتویات لنف‌های تشکیل شده در دستگاه گوارش، به‌علت اختلال یا انسداد مجرای توراسیک و تجمع آن در حفره پلورال یا فضای جنبی را شیلوتوراکس می‌گویند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول