اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اذعان رئیس رژیم صهیونیستی به تداوم بن‌بست در تشکیل کابینه

رئیس رژیم صهیونیستی بعد از دیدار و مشورت با سران احزاب سیاسی درباره تعیین مأمور تشکیل کابینه، اذعان کرد که بحران سیاسی در این رژیم هنوز ادامه دارد.

اذعان رئیس رژیم صهیونیستی به تداوم بن‌بست در تشکیل کابینه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که نظرسنجی‌ها پیش از برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر، نشان داده بود بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی ادامه پیدا می‌کند، «رؤُوین ریولین» رئیس این رژیم نیز به این مسئله اذعان کرد.

ریولین امروز (دوشنبه) با سران سیزده حزب سیاسی این رژیم دیدار کرد از آنها گزینه مد نظرشان برای مأمور تشکیل کابینه را جویا شود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، ریولین بعد از این رایزنی‌ها گفت: «در حال حاضر، هیچ راهی برای تشکیل کابینه نمی‌بینم... بعد از چهار انتخابات، بازهم دموکراسی به‌جایی نرسید!».

بر اساس این گزارش، وی سپس به این موضوع نیز اشاره کرد که روند دادرسی پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی اسرائیل می‌تواند در تصمیم‌گیری او برای انتخاب مأمور تشکیل کابینه اثر بگذارد.

در جلسه امروز احزاب صهیونیستی با ریولین، دو حزب یش‌عتید و آبی‌سفید «یائیر لاپید» را به عنوان گزینه مورد نظر خود برای نخست‌وزیری معرفی کردند. حزب یامینا، نفتالی بنت را و حزب لیکود نیز نتانیاهو را اعلام کردند.

این در حالی است که پیشتر گزارش شده بود احزاب یش‌عتید و یامینا برای کابینه گردشی لاپید-نتانیاهو به توافق رسیده بودند؛ به‌نحوی که بنت ابتدا نخست‌وزیر باشد و بعد از نیمی از دوره کابینه، لاپید نخست‌وزیر شود (جزئیات بیشتر).

همزمان با برگزاری این جلسه، نتانیاهو نیز برای سومین بار در محکمه رسیدگی به پرونده‌های فساد خود حاضر شد تا این بار اظهارات شاهدان دعوت شده به دادگاه علیه خود را بشنود.

«لیات بن‌آری» معاون دادستان کل اسرائیل، طی اظهاراتی سی دقیقه‌ای در توضیح اتهامات نتانیاهو گفت: «نتانیاهو در ارتشاء دست داشته است. ما برای اثبات آن فایل‌های صوتی و متنی در اختیار داریم. نتانیاهو از قدرت خود سوءاستفاده کرد تا در هماهنگی با خروجی‌های رسانه‌ای مرکزی، منافع شخصی‌اش را بهبود بخشد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول