اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سربازی به‌نوعی داوطلبانه می‌شود/ افرادی که به خدمت نمی‌روند باید تا ۵۰ سالگی مالیات بدهند

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس با بیان اینکه سربازی به‌نوعی داوطلبانه می‌شود گفت: افرادی که به خدمت نمی‌روند باید تا ۵۰ سالگی برای خدمات عمومی مالیات بدهند.

سربازی به‌نوعی داوطلبانه می‌شود/ افرادی که به خدمت نمی‌روند باید تا ۵۰ سالگی مالیات بدهند

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح سربازی در مجلس، اظهار کرد: امنیت کشور جزء خطوط قرمز است؛ در این صورت برای اینکه امنیت کشور در یک منطقه ناامن تامین شود نیاز به نیرو سرباز است و از این رو سالانه کشور نیاز به ۴۰۰ هزار نیرو سرباز دارد.

ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی قصد دارد سربازی را از ۲ سال به ۵ سال افزایش داده و این نوع خدمت وظیفه را به صورت حرفه‌ای برگزار شود در این جهت هزینه‌ای که برای یک سرباز انجام می‌شود مفید‌تر از دو سال است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با اشاره به نیاز ستادکل به ۴۰۰ هزار سرباز در سال، گفت: در این طرح نیاز ستادکل نیرو‌های مسلح به سرباز را به ۸۰ هزار نفر کاهش داده ایم، زیرا در حال حاضر کشور تا ۱۴۱۵ حدوداً سالانه ۵۰ هزار نفر وجود دارد که مشمول خدمت سربازی می‌شوند.

ابوترابی تصریح کرد: از این افراد طبیعتاً ۸۰ هزار سرباز درسال که با حقوق یک کارمند کادری رسمی دریافت می‌کنند می‌توانند به خدمت سربازی بروند بدین معنا که از ۴۰۰ هزار نفر ۸۰ هزار نفر آن به صورت داوطلبانه می‌توانند به سربازی بروند. به‌نوعی سربازی داوطلبانه می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه رسانه‌ها و جامعه طرح مجلس را بد برداشت کرده اند، بیان کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که یک زمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح احساس نیاز بیش از اندازه سرباز را دارد یعنی برای یک رشته در یک مقطع زمانی نیاز بیش از حد نیرو را دارد در آن زمان سربازی می‌تواند اجباری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح مجلس منابع مالی را برای دولت دیده است، تاکید کرد: کسانی که قصد رفتن به خدمت سربازی را ندارند باید تا ۵۰ سالگی بر اساس خدماتی که از دولت دریافت می‌کنند یعنی این افراد اجازه سفر خارجی را دارند و یا می‌توانند کارمند دولت یا نماینده مجلس و ...، ولی بابت دریافت خدمات باید یک مبلغ خیلی کمی به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند تا برای آن‌هایی که سرباز هستند صرف شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول