اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هلال احمر در اعزام طلاب جهادگر به بیمارستان‌ها نقشی نداشته است

مسوول روابط عمومی بسیج طلاب خوزستان گفت: عمده کار اعزام طلاب جهادگر سلامت به بیمارستان‌ها، توسط بسیج طلاب و حوزه علمیه خوزستان انجام شده است.

هلال احمر در اعزام طلاب جهادگر به بیمارستان‌ها نقشی نداشته است

حجت‌الاسلام امین منصوری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: معاون امور جوانان و مدیرعامل هلال احمر خوزستان امروز طی مصاحبه‌هایی اظهار کردند که ۴۰۰ طلبه جهادگر به بیمارستان‌های کرونایی استان جهت خدمت‌رسانی اعزام شدند، اما اصل ماجرا این است که یک ستاد و شورایی تشکیل شد و حوزه علمیه خوزستان، بسیج طلاب، شورای نهادهای حوزوی، نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و رییس این دانشگاه همگی در جریان اعزام طلاب جهاد سلامت به بیمارستان‌ها هستند. 

وی افزود: از خردادماه ۹۹ بیش از ۶۰۰ طلبه و بسیجی جهادگر به بیمارستان‌های کرونایی اهواز اعزام شدند که میدان‌دار این اعزام‌ها حوزه علمیه، بسیج طلاب و شورای نهادهای حوزوی بودند که هر یک به سهم خود نقشی ایفا کرد.

مسوول روابط عمومی بسیج طلاب خوزستان گفت: در این بین بنا بود جمعیت هلال احمر خوزستان در خصوص بیمه جهادگران، تامین ایاب و ذهاب و پذیرایی و پشتیبانی از جهادگران اقدامات موثری داشته باشد اما تا امروز هیچ اقدامی نشده و ادعا شده که این اعزام توسط این جمعیت صورت گرفته‌ است.

وی ادامه داد: از صبح امروز بالغ بر ۵۰ نفر تماس گرفته‌اند که در مرحله قبل حضور جهادگران سلامت، مبلغی هزینه دمنوش توسط هلال احمر به اضافه حمایت‌هایی‌ طلبه انجام شده که مسوول بسیج طلاب و مسوولین گروه‌های جهادی هیچ اطلاعی از این ماجرا و اینکه این پول کجا هزینه شده ندارند. 

منصوری بیان کرد: مدیریت میدان میوه و تره‌بار اهواز هم چندین میلیون تومان میوه جهت بیماران کرونایی کمک کردند اما صنف آن‌ها نیامدند اعزام ۴۰۰ طلبه را به نام خود اعلام کنند یا معاون فرهنگی شهرداری همکاری بسیار خوب و موثری در امور انجام شده در این خصوص داشتند اما آن‌ها نیز این کار را به نام خود اعلام نکردند.

وی افزود: این اعزام‌ها هماهنگی‌ها و کارهای زیادی نیاز داشت اما هلال احمر خوزستان واقعا اقدام موثری در این جهت نکرد اما منکر زحمات جمعیت هلال احمر خوزستان در حوزه‌های دیگر نیستیم. با این حال این صحبت‌ها به خواست خود طلاب جهادی مطرح شد چون می‌گویند واقعا کاری در این زمینه توسط هلال احمر خوزستان انجام نشده است.

منصوری گفت: طلاب و بسیجیان جهادگر خوزستانی داوطلبانه و تکلیف مدارانه در کنار کادر درمان در وضعیتی قرار گرفتند که تا ابتلاء قطعی به کرونا به اندازه یک نفس کشیدن فاصله دارند و به قیمت جان خود در این عرصه مشغول خدمت رسانی هستند، لذا انتظار می‌رود ارگانها و نهادها در راستای حمایت و پشتیبانی از این حرکت اثربخش جهادی اقدامات موثری داشته باشند و به دنبال فضای تبلیغات و رسانه‌ای نروند.

وی در پایان عنوان کرد: در آخر وظیفه خود میدانم از حمایت های حجت الاسلام موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اهواز و همچنین آیت الله جزایری زعیم محترم حوزه علمیه خوزستان صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول