اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف با رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد

رئیس جمهور ازبکستان در دیدار وزیر امور خارجه بر گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

ظریف با رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور انجام سفر به چهار کشور آسیای مرکزی و در اولین مقصد این سفر در تاشکند پایتخت ازبکستان حضور دارد، بعدازظهر امروز (دوشنبه) با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشریح آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی، علاقه‌مندی کشورمان به توسعه همکاری‌ها با جمهوری ازبکستان و در چارچوب ظرفیت‌های گسترده موجود در حوزه همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور و ضرورت گسترش همکاری‌های فیمابین، برگزاری چهاردهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در فاصله زمانی کوتاه‌تر را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه، تحولات روند صلح در افغانستان و همچنین همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های بین‌المللی نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف صبح امروز نیز با همتای ازبکستانی خود دیدار و گفت‌‌وگو کرده بود. وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان در این دیدار ضمن بررسی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه در حوزه های مختلف و تأکید بر گسترش همکاری ها، درباره تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و همکاری در خصوص صلح افغانستان به رایزنی پرداختند. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از مرکز تمدن اسلامی تاشکند بازدید کرد و در بازدید از این مرکز اقدام رئیس جمهور ازبکستان در احداث این مرکز را باعث آشنایی جوانان با تاریخ و ارزش‌های اصیل خود برشمرد که هم باعث افزایش اتکا به باورهای اسلامی بوده و هم در مسیر مبارزه با افراط‌گرایی و فاصله گرفتن از برداشت‌های خشونت آمیز از اسلام  است.

در ابتدای این بازدید شاه عظیم منوراف رئیس این مرکز در توضیحات مبسوطی تاسیس این مرکز را به منظور حفظ و گسترش آثار اسلامی و همچنین مرکزی برای پژوهشگران اسلامی از سراسر جهان معرفی کرد. این مرکز همچنین دارای کتابخانه‌ای غنی از آثار اسلامی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است در ادامه این سفر به قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان نیز برود و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول