اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۶ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی/بیش از ۳ هزار واکسن کرونا در گیلان توزیع شد

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیک چهارم و بسیار شدید کرونا در این استان آغاز و هم‌اکنون سه شهرستان رودبار، رودسر و لنگرود در وضعیت قرمز و سه شهرستان رشت، آستارا و آستانه‌اشرفیه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

۶ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی/بیش از ۳ هزار واکسن کرونا در گیلان توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در نخستین روزهای اسفند سال ۹۸ بود که اولین مورد کرونا در کشور شناسایی و به فاصله چند روز این ویروس منحوس خود را به گیلان رساند و کام مردم دیار میرزا را تلخ کرد.

اگرچه ابتدا همگان کووید ۱۹ را به‌مانند دیگر ویروس‌های شناخته‌شده در دنیا می‌شناختند ولی طولی نکشید که این ویروس، مرموز و خطرناک بودن خود را نشان داد به‌طوری‌که در همان اسفندماه سال ۹۸ روزانه ۸۰۰ تا یک‌هزار نفر در گیلان به این ویروس مبتلا و در بیمارستان‌های استان بستری می‌شدند.

علیرغم کمبود امکانات و لوازم پزشکی، کادر درمانی گیلان به‌خوبی و با مجاهدت‌های فراوان توانستند کووید ۱۹ را در چندین مرحله کنترل و آرامش نسبی را به جامعه تزریق کنند

به این و بعد از گذشت یک‌سال از آن روزهای سخت و دشوار خبر تولید و وارد شدن واکسن کرونا کمی از تلخی کادر درمان را جبران و لبخند را به لب‌های آنان آورد و در تاریخ ۱۲ بهمن سال گذشته نخستین مرحله واکسن در بین ۳۰۱ نفر از کادر درمان گیلان توزیع‌شده و این روند کماکان ادامه‌دار است.

ولی توزیع واکسن کرونا در گیلان به همین یک مرحله ختم نشده و اسفندماه ۹۹ یک‌هزار و ۵۲۴ دز واکسن کرونا وارد گیلان که از این تعداد ۹۷۰ دز برای پرسنل درمانی، ۵۰ دز برای پرسنل آزمایشگاه‌ها که نمونه‌گیری کرونا در آن آزمایشگاه انجام می‌شود تزریق و همچنین بسته ۲۰۰ تایی برای سالمندانی که در خانه‌های سالمندان هستند و ۱۵۰ دوز هم برای جانبازان شیمیایی ریوی اختصاص داده‌شده است.

این توزیع واکسن کرونا در میان گروه‌های حساس و پرخطر میزان آمار ابتلا و افراد بستری در بیمارستان‌های گیلان را به شکل قابل‌توجهی کاهش داد تا اینکه با شروع تعطیلات نوروز موج سنگین از مسافر به گیلان سفر و همین امر منجر به آغاز پیک جدید کرونا در گیلان شد به‌طوری‌که در دو روز گذشته ۶۰۰ بیمار کرونایی در این استان شناسایی شدند‌.

بااین‌حال و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از امروز سه هزار و ۲۳۰ دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق که از این تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ دُز این واکسن به‌نظام پزشکی و یک‌هزار و ۵۰۰ دوز به مراکز اورژانس و بهداشتی استان داده می‌شود‌.

آبتین حیدرزاده تزریق واکسن کرونا در گیلان را به‌منزله اتمام کووید ۱۹ نمی‌داند زیرا معتقد است پیک چهارم و بسیار شدید کرونا در این استان آغاز و هم‌اکنون سه شهرستان رودبار، رودسر و لنگرود در وضعیت قرمز و سه شهرستان رشت، آستارا و آستانه‌اشرفیه در وضعیت نارنجی کرونایی بوده و ممکن است شرایط در گیلان بدتر شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول