اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اقدامات آستان قدس در مقابله با کرونا الگویی برای سایر مراکز مذهبی است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا(س) گفت: اقدامات پیشگیرانه کرونا برای حفظ سلامت زائران در آستان قدس رضوی قابل‌تقدیر است و می‌تواند الگویی برای سایر مراکز مذهبی در جهان اسلام باشد.

اقدامات آستان قدس در مقابله با کرونا الگویی برای سایر مراکز مذهبی است

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، انسیه خزعلی با اشاره به اقدامات موفق آستان قدس رضوی در پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: ازآنجایی‌که بارگاه منور رضوی کانون‌ رفت‌وآمد زائران عاشق و دلباخته است و این قطب‌های مذهبی و فرهنگی روزانه هزاران زائر را در خود جای می‌دهد اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا و سلامت زائران و مجاوران بسیار موردتوجه و حائز اهمیت است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا(س) افزود: این مجموعه مقدس، با برنامه‌ریزی و مطالعات علمی دقیق، اقدامات عملیاتی خود را در مقابله با شیوع کرونا نه‌تنها در حرم مطهر بلکه در شهر مشهد و حتی استان‌های خراسان، آغاز کرد که اگر این اقدامات نبود شاهد رشد روزافزون این بیماری بودیم.

وی یادآور شد: فاصله‌گذاری‌ها، قرار دادن فرش‌ها در شرایط خاص، تذکرات پی‌درپی خدام برای رعایت زائران و استفاده از ماسک، کنترل زائران در درب‌های ورودی حرم مطهر با ضدعفونی کردن دست‌ها، ضدعفونی کردن مکان‌های دارای بار آلودگی بالا نظیر درب‌ها، سنگفرش‌ها، سطوح رواق‌های متبرکه و سرویس‌های بهداشتی در زمانی اندک، قابل‌تقدیر و تحسین است.

خزعلی بیان کرد: این آستان مقدس با رعایت موازین بهداشتی و همچنین بهره‌مندی از علم روز و دستاوردهای نوین علمی می‌تواند نقش الگو بخشی برای سایر مراکز مذهبی داشته باشد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول