اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال ایران تقابل اصالت و اندیشه‌

تنها نماینده خوزستان در نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال ایران، مصاف سختی با رقیب ریشه‌دار خود در پیش دارد.

نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال ایران تقابل اصالت و اندیشه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران از امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه به‌طور متمرکز در تالار بسکتبال آزادی تهران بین تیم‌های پالایش نفت آبادان، مهرام تهران، شیمیدر قم و شهرداری گرگان آغاز خواهد شد و دو تیمی که زودتر در تعداد پیروزی‌های خود به عدد سه دست یابند، فینالیست این دوره از رقابت‌ها خواهند بود.

مصاف چهار تیم از قدرتمندترین داشته‌های بسکتبال ایران در این مرحله جذابیت‌های فراوانی دارد و تماشاگران بسیاری را به پای گیرنده‌های تلویزیونی و اینترنتی خواهد کشاند.

پالایش نفت آبادان که پس از انحلال باشگاه پرافتخار پتروشیمی، پرچم خوزستان را در بسکتبال ایران برافراشته نگهداشته است، در این مرحله باید ضمن دفاع از حیثیت بسکتبال خوزستان، از جایگاهی که در چند سال اخیر برای خود دست و پا کرده نیز، حراست کند تا دومین جام طلا را به خانه ببرد.

نفت در این مرحله به مصاف مهرامی خواهد رفت که در فصل جاری با به خدمت گرفتن انبوهی از ستارگان پا به سن گذاشته بسکتبال ایران، خیز مجددی برای قهرمانی در این رقابت‌ها برداشته و به کمتر از این عنوان نیز رضایت نخواهد داد.

در مقابل نیز، شاگردان حماد سامری شرایطی مشابه نسبت به رقیب دیرینه و ریشه دار خود دارند و با شاخص سنی بالای ۳۰ سال، سعی دارند تا در تقابل یاران دیروز و دوستان امروز، برنده میدان نیمه نهایی باشند.

مهرام برای رسیدن به این مرحله، کوچین آمل را با جوانان آینده دار بسکتبال ایران از مقابل برداشت و برای برخورد با آبادانی‌ها، کار نه چندان سختی را در پیش داشت، اما نفتی‌ها، برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر، راه سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و در طول فصل، سامری به دلیل مصدومیت‌های پی در پی بازیکنانش، کمتر توانست از همه توان تیمی خود بهره ببرد.

نماینده آبادان در لیگ برتر بسکتبال ایران، عنوان بومی‌ترین تیم را نیز به خود اختصاص داد. این تیم از حضور هفت بازیکن بومی خوزستانی و همچنین کادر فنی جوان و بومی، موفق شد این عنوان را در کنار یم خانه بسکتبال خوزستان از آن خود کند. نکته‌ای که در فصل جاری نود بسیاری در این تیم داشت، استفاده از بازیکنان جوان و آینده دار بسکتبال آبادان و خوزستان در ترکیب این تیم بود که نوید آینده ای روشن را در بسکتبال این استان به دوستداران این رشته داد.

نفت در دور مقدماتی این مسابقات در گروه الف با تیم‌های شهرداری گرگان، آویژه صنعت پارسای مشهد، اکسون تهران، رعد پدافند هوایی مشهد، شورا و شهرداری قزوین، خانه بسکتبال خوزستان و صنعت مس رفسنجان هم‌گروه بود که در نهایت در ۱۴ بازی انجام گرفته ۱۰ پیروزی کسب کرد و  با کسب ۲۴ امتیاز و قرار گرفتن در رده دوم، به مرحله پلی آف صعود کرد.

در مرحله پلی آف، نفتی‌ها کار سختی را در پیش نداشتند و با پشت سرگذاشتن قاطعانه نیروی زمینی، راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند تا برای رسیدن به نیمه نهایی، ذوب‌آهن را پذیرا باشند.

در این مرحله، ذوب‌آهن اصفهان به دلیل برخورداری از دو بازیکن با کیفیت خارجی، کار نفتی‌ها را بسیار سخت کرد به گونه‌ای که شاگردان حماد سامری در زیر حلقه گاهاً به مشکلات لاینحل برخورد می‌کردند، اما در نهایت، درایت و تجربه آبادانی‌ها بر تفکرات «فرزاد کوهیان» چربید و پالایش همچون فصول گذشته، یکی از مشتری‌های ثابت مرحله نیمه نهایی شد.

حالا این تیم در یکی از حساس‌ترین مراحل دوران حرفه ای خود قرار گرفته برای عبور از خان مهرام، نیاز به یک برنامه ریزی دقیق، سرعت‌بخشی مدون و آنالیز حرفه‌ای از حریف نامدار خود است تا بتواند بار دیگر یک پای فینال این مسابقات باشد.

در آن سو نیز، دو تیم شیمیدر و شهرداری گرگان در انتظار مشخص شدن برنده این مصاف خواهند ماند و تا برای رسیدن به عنوان قهرمانی، چیدمان لازم را در اردوی خود به وجود آورند.

پالایش نفت آبادان طی روزهای ۱۷، ۱۹ و ۲۱ فروردین‌ماه جاری در تالار بسکتبال آزادی تهران به مصاف مهرام خواهند رفت و در صورتی که از سه بازی پیش‌بینی شده، سه پیروزی کسب کند؛ مسافر فینالی خواهند بود که در اواخر فروردین‌ماه یا اولئل اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. در صورتی که سه دیدار ابتدایی نتواند برنده این مرحله را مشخص کند، کار به بازی چهارم و پنجم خواهد رسید.

نفتی‌ها در این مصاف، امید بسیاری به درخشش «محمد حسن‌زاده» ستاره اول لیگ برتر بسکتبال ایران دارند و چشم به حمایت‌های سعید داورپناه، حامد سهراب‌نژاد، آرن داودی، محمد صدیقی، سالار منجی و رسول مظفری دوخته‌اند.

در طیف مقابل نیز، دستان آرزومندی پر از ستاره است و او می‌تواند بر تکیه بر «مالیکو ترنت» و «داژوان میشل سومرس» دو فوروارد آمریکایی خود دست بالا را در این مصاف در اختیار گیرد، ضمن اینکه نباید از توان چیرگی بسیار بالای مهدی کامرانی، آرمان زنگنه، صمد نیکخواه بهرامی، میثم میرزایی، حامد حسین‌زاده، اجاقی و سلیمانی غافل شد.

روی کاغذ، مهرام دست پر تری برای برتری برابر حریف نیمه نهایی خود دارد، اما پالایش نیز نشان داده برای عبور از هر تیمی توان لازم را دارد و سوای از مسائل فنی، باید بر مسائل روانی بازیکنان این تیم نیز تمرکز لازم صورت پذیرد. در هر صورت میدان سخت نیمه نهایی برای آبادانی‌ها پر فراز و نشیب خواهد بود و از دست رفتن امتیازات فراوان و حتی شکست در این پنج دیدار نیز دور از انتظار نخواهد بود، اما هیچ چیز در مصاف اصالت و اندیشه، غیر ممکن نخواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول