اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پایان مرگ پرندگان در میانکاله/ورود پرندگان تابستان‌گذران به مازندران

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه درصد کمی از پرندگان مهاجر در استان حضور دارند، گفت: طی یک هفته گذشته در میانکاله تلفاتی گزارش نشده است.

پایان مرگ پرندگان در میانکاله/ورود پرندگان تابستان‌گذران به مازندران

کوروس ربیعی امروز درباره وضعیت حضور پرندگان مهاجر در تالاب‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با وجود اینکه درصد کمی از پرندگان مهاجر زمستان‌گذران ازجمله فلامینگو‌ها، کاکایی‌ها و باکلان‌ها در استان حضور دارند اما تلفات طی یک هفته گذشته در میانکاله گزارش نشده است.

وی گفت: با این وجود ماموران محیط زیست همواره درحال پایش در تالاب هستند.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: درصد پایینی از پرندگان مهاجر معمولا تا اواخر فروردین ماه در استان حضور دارند و به‌تدریج استان را ترک می‌کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه ورود پرندگان تابستان‌گذران به طبیعت استان تداوم دارد، اضافه  کرد: برخی از پرندگان از جمله پرستوها و زنبورخورها وارد شده و برخی تا اواخر فروردین ماه وارد استان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرندگان تابستان‌گذران برای آشیانه‌سازی و جوجه‌آوری وارد طبیعت استان می‌شوند دوران حساس و بحرانی است و باید رعایت تمام مسائل مورد توجه قرار گیرد.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان در این زمینه گفت: درخواست ما از جوامع محلی نیز این است ایجاد امنیت و آرامش در محیط‌ها و کانون‌های آشیانه‌سازی پرندگان مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول