اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز نام‌نویسی داوطلبان گیلانی در ششمین دوره انتخابات شوراهای‌ روستا

ششمین دوره انتخابات شوراهای‌ روستاهای گیلان هم‌زمان با سراسر کشور از امروز در گیلان آغاز شد.

آغاز نام‌نویسی داوطلبان گیلانی در ششمین دوره انتخابات شوراهای‌ روستا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پس از اتمام فرآیند نام‌نویسی داوطلبین در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر، پروسه نام‌نویسی از داوطلبان در روستاهای گیلان از صبح امروز آغاز شد.

داوطلبان گیلان برای ورود در عرصه انتخابات ششمین دوره شوراهای‌ اسلامی روستا هفت روز فرصت دارند از طریق روش‌های حضوری و غیرحضوری نسبت به تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود اقدام کنند.

ثبت‌نام موبایلی، اینترنتی، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا حضور در بخشداری‌ها، چهار روش ممکن برای نام‌نویسی در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی است.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات گیلان تا ظهر امروز ۶۷ درصد ثبت‌نام کنندگان روش غیرحضوری را برای حضور در عرصه انتخابات برگزیده‌اند.

استفاده از ظرفیت روستا برای توسعه اجتماعی و فرهنگی، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه گردشگری و عمرانی و همچنین ارتقای شاخص‌های عمرانی در روستاها از عمده‌ترین اهدافی هست که داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در گیلان به آن تأکیددارند.

محمود قاسم‌نژاد، رئیس ستاد انتخابات گیلان از کسانی که قصد ورود به عرصه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا را دارند خواسته تا در روزهای نخست نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کرده و فرآیند ثبت‌نام را به‌روزهای پایانی موکول نکنند.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای روستای گیلان، دو هزار و ۱۸۷ روستا برای خود شورا انتخاب می‌کنند.

آن‌طور که رئیس ستاد انتخابات گیلان اعلام کرده، دو هزار و ۹۵ روستا دارای شورای سه نفره و ۹۲ روستای دیگر نیز شوراهای پنج‌نفره خواهند داشت.

هم‌زمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ مرداد، انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول