اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تقویت خطوط مرزی کره شمالی با استفاده از برق فشار قوی و موانع بتونی

یک رسانه کره جنوبی از اقدام‌های همسایه شمالی خود در تقویت خطوط مرزی با استقرار شمار بسیاری نیرو و نصب سیم‌های برق فشار قوی خبر داد.

تقویت خطوط مرزی کره شمالی با استفاده از برق فشار قوی و موانع بتونی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های کره شمالی به تازگی برای تقویت نقاط مرزی مبادرت به نصب موانع بتونی و سیم‌های برق فشار قوی کرده‌اند.

وبگاه «دیلی ان کی» به نقل از منابع محلی گزارش داد دو گردان از نیروهای کره شمالی وارد شهرستان «پیونگان شمالی» واقع در مرز کره شمالی و چین  شده‌اند. به گفته این منابع، این فعالیت‌ها همگی بخشی از برنامه‌های کره شمالی برای نصب موانع و سیم‌های فشار قوی در مرز برای تقویت این مناطق است. از ژانویه سال گذشته، مقام‌های کره شمالی بسته شدن مرز چین و کره شمالی را برای تقویت امنیت و جلوگیری از قاچاق کالا با شدت اجرا کردند. یک منبع دیگر نیز گفت که کره شمالی همچنین قصد استقرار چهار هزار نفر دیگر در خطوط مرزی را دارد.

این رسانه کره جنوبی نوشته است که اخیراً «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی دستور نصب موانع و سیمهای با برق ۳۳۰۰ ولت در سراسر نقاط مرزی و استقرار نیرو را داده است. گفته می‌شود یکی دیگر از دلایل تقویت خطوط مرزی کره شمالی با چین، جلوگیری از گسترش کروناست .

چندی قبل سرهنگ «کیم جون رک» سخنگوی ارتش کره جنوبی در نشست خبری گفت: «ارتش  از نزدیک اقدام‌های نظامی کره شمالی را ردیابی و رصد می‌کند و مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده نیز همکاری نزدیک دارند»  (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول