اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

طبابت کریمانه از مازندران به سیستان/ جهادی‌هایی که به دیدار قاسم سلیمانی رفتند+ فیلم

گروه جهادی فلق مازندران‌ برای خدمات‌رسانی به سیستان و بلوچستان اعزام شدند، از روز ششم تا پایان روز دوازدهم فرورین‌ماه طی هفت روز حدود ۲ هزار نفر ویزیت پزشکی و دامپزشکی و مشاوره و دو مورد نوسازی مدرسه نیز انجام دادند.

طبابت کریمانه از مازندران به سیستان/ جهادی‌هایی که به دیدار قاسم سلیمانی رفتند+ فیلم

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری‌پرکوهی|چندی پیش بود با خبر شدیم یک گروه جهادی از مازندران همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۰ برای ارائه طبابت کریمانه راهی مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان است، جزئیات را که جویا شدیم فهمیدیم حال مردم آن مناطق خوب نیست و در محرومیت و فقر به‌سر می‌برند.

نیروهای جهادی فعال در جمعیت مردمی فلق در قائم‌شهر اوایل اسفند ماه سال گذشته به روستاهای اطراف چابهار، دشتیاری، زابل و هامون در سیستان سفر کرده و آماده آغاز عملیات طبابت کریمانه شدند، سرانجام در پنجم فروردین ماه جاری کار آغاز شد.

میثم مهدی پور که مسؤول جمعیت مردمی فلق قائم‌شهر است پس از بازگشت از سفر، در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر اینکه با جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای این سفر آماده شدیم، می‌گوید؛ هدف ارائه طرح طبابت کریمانه با نگاه محرومیت‌زدایی به مردمی بود که نه غذای مناسبی می‌خورند و نه داروی موثری برای درمان دارند!

وی اضافه می‌کند؛ سفر آغاز شد، به همراه کادری متخصص به شهرستان‌ هامون و  روستاهای اطرفش همچون تیمورآباد، ورمال ، آزادی و حمزه آباد رفته و در مدارس مستقر شدیم.

مهدی‌پور یادآور می‌شود؛ در تیم پزشکی ما حدود ۱۸ نفر، کادر نوسازی مدارس پنج نفر، گروه ساخت و ساز هشت نفر، تیم مشاوره سه نفر و تیم دامپزشکی دو نفر مستقر بودند، گروه پزشکی شامل آقایان و بانوان در بخش‌های مختلف؛ متخصص طب سنتی، زنان، اطفال پزشک عمومی مرستاری مامایی علوم آزمایشگاهی و بی‌هوشی بود.

مسؤول گروه جهادی فلق، ادامه می‌دهد؛ تیم نوسازی مدارس برای رنگ‌آمیزی و زیباسازی مدارس، تیم تیم مشاوره با حضور دو روحانی و یک خانم، تیم سازندگی مربوط به بهداشت و درمان ساخت سرویس بهداشتی، حمام و فاضلاب و سایر تیم‌ها به‌خوبی فعالیت‌های خود را اجرایی کردند. 

وی با اشاره به اینکه در کل در پنج بخش به ارائه خدمات به مردم شهر هامون سیستان پرداختیم، اظهار می‌کند؛ فعالیت ما از روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان روز دوازدهم ادامه داشت، در طی این هفت روز حدود ۲ هزار نفر ویزیت پزشکی و دامپزشکی و مشاوره شدند، دو مورد نوسازی مدرسه، یک سرویس بهداشتی و یک حمام و چاه فاضلاب ساخته شد.

 

مهدی‌پور خاطرنشان می‌کند؛ پس از اتمام طرح، در راه بازگشت برای عرض ارادات و تجدید پیمان با سردار حاج قاسم سلیمانی که توجه ویژه‌ای به محرومان و نیازمندان به‌خصوص کودکان داشت بر سر مزارش حاضر شدیم تا بگوییم در رکابت خواهیم ماند.

به گزارش فارس؛ اجرای طرح طبابت کریمانه توسط این گروه جهادی پس از شیوع ویروس کرونا و در مقابله با آن کلید خورده و تاکنون در شهرها و استان‌های مختلف اجرایی شده است، اعضای این طرح همگی از کادر درمان هست که به‌صورت جهادی و داوطلبانه در این اردوها حاضر می‌شوند.

 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول