اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

شهید «سلیم قنبری» به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوق‌دانان انتخاب شد

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه گفت: قاضی و حقوق‌دان بسیجی شهید «سلیم قنبری» به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوق‌دانان در سال ۱۴۰۰، انتخاب شد.

شهید «سلیم قنبری» به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوق‌دانان انتخاب شد

رسول بهرامی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: در راستای بررسی سوابق شهدای حقوق‌دان کشور جهت انتخاب شهید شاخص کشوری، قاضی و حقوق‌دان بسیجی شهید سلیم قنبری به سازمان بسیج حقوق دانان کشور معرفی شد.

وی ادامه داد: اسناد و دلایل دفاع نیز ارائه شده که خوشبختانه در کمیسیون مرکزی با تأیید رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور و تصویب رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، شهید سلیم قنبری به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوق‌دانان در سال ۱۴۰۰ انتخاب و معرفی شده و شخصیت و مقام این شهید والامقام در سال‌جاری مورد مطالعه و توجه حقوق‌دانان کشور قرار خواهد گرفت.

مدیر سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه با بیان اینکه همگان به ویژه جامعه حقوقی و دستگاه‌های حقوقی و قضایی و حقوق‌دانان بسیجی وظیفه داریم در جهت معرفی این شهید راه عدالت به مردم عزیزمان  و به ویژه جامعه حقوقی در سراسر کشور تلاش کنیم، افزود: در راستای تجلیل از مقام والای این شهید عدالت‌گستر برنامه‌های فرهنگی تبلیغی متعددی از جمله تهیه زندگی‌نامه و آثار شهید قنبری، تهیه و پخش کلیپ‌های فرهنگی تبلیغی، انتشار بروشور معرفی شهید، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری نمایشگاه، تهیه و توزیع تصویر شهید قنبری و فضاسازی فرهنگی  در سطح استان و سایر اقدامات فرهنگی را از جمله امورات در دست برنامه و اقدام به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام و معرفی این شهید راه عدالت به سراسر کشور است.

وی در پایان از هم مسؤولان و حقوق‌دانان استان به ویژه مسؤولان دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه و همچنین خبرنگاران، اصحاب رسانه، صدا و سیما  و فعالان رسانه‌ای خواست تا در این اقدام فرهنگی تبلیغی که در طول سال ۱۴۰۰ انجام می‌پذیرد، سازمان بسیج حقوق‌دانان را یاری کنند.

قاضی انقلابی و حقوق‌دان بسیجی شهید سلیم قنبری در تاریخ ۱۵ تیرماه سال ۱۳۴۹ در اسلام آبادغرب متولد شد.

وی در سال ۱۳۷۸ پس از فارغ‌التحصیلی در دوره کارشناسی حقوق به عنوان کارمند دادگستری، مشغول انجام وظیفه شدند. حضور و فعالیت در رده‌های مختلف بسیج  در کارنامه این شهید بزرگوار برجسته است.

شهید قنبری در سال ۱۳۸۳ منصب قضاوت را برگزید و  در سال ۱۳۸۵ به عنوان دادستان شهرستان روانسر منصوب شدند و پس از ۷ سال تلاش و جدیت در منطقه اورامانات به عنوان رئیس دادگستری شهرستان روانسر ارتقا یافت.

شهید والامقام همواره می‌گفت«با خدای خود عهد بسته‌ام که خیانت نکنم، عدالت واقعی، فقط در سایه احکام الهی محقق می‌شود و عدالتی که تعبیری به جز قوانین الهی داشته باشد عدالت واقعی نیست و یکی از مهمترین دلایل بعثت و اهداف انبیاء الهی تحقق و اجرای صحیح عدالت بوده است».

این انسان خدوم پس از سال‌ها خدمت صادقانه در قاموس اقامه عدل و داد ، در نهایت در صبحگاه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ توسط یک شرور مسلح مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفت و در دهه فجر انقلاب اسلامی و در سن ۴۵ سالگی حیاتش را به پای جمهوری اسلامی نثار کردند و به لقاء‌الله پیوست و پیکر مطهرش در گلزار شهدای اسلام‌آباد غرب به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول