اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت دولتخانه صفوی قزوین

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: عملیات ساماندهی و مرمت مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در سال جدید آغاز می‌شود.

تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت دولتخانه صفوی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احسان نورانی معاون میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر گفت: مجموعه دولتخانه صفوی یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی – فرهنگی شهر قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع شده و ساماندهی و مرمت بخش‌های آسیب‌دیده این اثر ارزشمند برای حفظ و نگهداری آن از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و از اولویت‌های مرمتی اداره کل به شمار می‌رود.

نورانی با اشاره به تخصیص اعتبار برای ساماندهی و مرمت بخش هایی از این مجموعه ارزشمند تاریخی در سال ۱۴۰۰  اظهارکرد: ساماندهی، حفاظت، مرمت و خواناسازی بخش‌هایی از این مجموعه از جمله اقدام‌های پیش‌بینی شده در این پروژه است که با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال اجرا می‌شود و در کنار فعالیت‌های مرمتی آزادسازی اراضی و الحاق بخش‌های باقی‌مانده به دولتخانه صفوی و ادامه کاوش‌های مربوط به این مجموعه نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی استان در ادامه یادآور شد: مجموعه دولتخانه صفوی به دلیل وجود آثار تاریخی ارزشمندی چون سردر عالی‌‌قاپو،کاخ‌موزه چهلستون، گراند هتل، مدرسه امید و اهمیت معماری و نوع تزئیناتی که در آن به کار رفته از برجسته‌ترین آثار به یادگار مانده از پایتختی دوره صفویه به شمار می‌رود که علی‌رغم تمام کمبودهای شرایط کنونی بر اساس آمار بازدیدهای عمومی یکی از پربازدیدترین اماکن تاریخی شهر قزوین است که امیدواریم مرمت این مجموعه علاوه برحفظ هویت تاریخی آن به توسعه گردشگری استان منجر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول