اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آقای رئیس‌جمهور «مسیر تولید» خطرناک و پرریسک شده است/ ضرورت پاسخ‌گویی به جای جولان رویه‌های فسادزا

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان خطاب به رئیس‌جمهور قانون‌دان و اقتصاددان گفت: شعار امسال به روشنی، بدون تعارف به ما گوشزد می‌کند که «مسیر تولید» خطرناک و پرریسک شده است.

آقای رئیس‌جمهور «مسیر تولید» خطرناک و پرریسک شده است/ ضرورت پاسخ‌گویی به جای جولان رویه‌های فسادزا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رحمت‌الله نوروزی صبح امروز پیرامون شعار محوری سال 1400 «تولید، پشتیبانی‌ها، مازنع‌زدایی‌ها» به خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: شعار سال جدید به روشنی، بدون تعارف به ما گوشزد می‌کند که تا امروز به حد کافی راه بر مسیر تولید هموار نشده است بلکه مسیر آن را خطرناک و پرریسک کردیم.

وی تصریح کرد: مجلس به ‌عنوان نقطه امید ملت برای پیگیری مطالبات و سربازی مقام معظم رهبری باید در سال جدید برنامه جامعی در این زمینه عرضه کند.

*دستگاه‌های مختلف برای تسهیل فرآیند تولید چه کردند/ سهم گلستان از فرصت‌های توسعه‌ای کشور زیبنده نیست

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پاسخگویی شفاف مسوولان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های مختلف باید شفاف پاسخ دهند که برای تسهیل فرآیند تولید و رهایی تولیدکننده از هزار پیچ بروکراسی اداری چه کردند.

نوروزی گفت: آیین‌نامه‌های پیچ‌درپیچ و سردرگم کننده، واگذاری‌های رانت‌زا، انتصاب‌های فامیلی بدون توجه به شایسته‌سالاری و رویه‌های فسادزا باید جای خود را به عزم جدی برای شفافیت، تسهیل‌گری و پاسخ‌گویی بدهد.

وی مروری به وضعیت مردم صبور، مظلوم و محروم استان گلستان و مردم ولایت‌مدار علی‌آبادکتول کرد و افزود: سهم مردم استان گلستان تا به امروز از فرصت‌های توسعه‌ای کشور با توجه به خدمات ارزشمند جمهوری اسلامی؛ زیبنده نیست.

* گلستان گرفتار اقدامات بدون عمل/ آقای روحانی گندم ۴ هزار تومانی توجیه ندارد

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان تاکید کرد: استعدادهای بالای استان در حوزه انسانی، کشاورزی، دام‌پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش‌های کشاورزی، مرزهای بین‌المللی آبی، ‌خاکی، هوایی و ریلی؛ توجهی که در سطح ملی به این استان شده عملاً اقدامی جدی در استان ۲۶ ‌ساله گلستان نشده ‌است.

نوروزی با تاکید بر اینکه موکلین ما با مشکلات عدیده‌ای در حوزه اشتغال، اقتصاد، رونق تولید، اشتغال مولد و پایدار مواجه هستند، تصریح کرد: راه‌آهن گرگان- اینچه‌برون، ترکمنستان- قزاقستان، فاز دوم نیروگاه علی‌آبادکتول، طرح گردشگری سد زرین‌گل- قره‌سو، پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر علی‌آبادکتول ازجمله مسائلی هستند که باید مورد توجه مسوولان ملی و استانی قرار بگیرد.

وی در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی به ‌عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری کرده‌اند، آقای روحانی در سال ۱۳۹۲ در صحن علنی مجلس برای دفاع از وزرا گفتید که هم قانون‌دان هستید؛ هم اقتصاددان؛ هم موانع و مشکلات را می‌دانید و هم برنامه را می‌دانید؛ گندم ۴ هزار تومانی توجیه ندارد.

*مردم با مشکلات تولید گندم مواجه هستند/ دولت مجبور است ۸ میلیون تن گندم وارد کند

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان تاکید کرد: ما انتظار داریم در سال ۱۴۰۰ در خوزستان و گلستان که مردم با مشکلاتی در تولید گندم مواجه هستند و دولت مجبور است ۸ میلیون تن گندم وارد کند، فکری به حال کشاورزان شود.

نوروزی گفت: با افزایش قیمت کود، سم، نهاده‌ها، نیروی انسانی و آب؛ در کشور همسایه‌مان در عراق، گندم به قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری می‌شود که امروز توجیه ندارد، آقای روحانی شما به قانون سال ۱۳۹۲ گفتید انتقاد دارید، شورای قیمت‌گذاری، قیمت گندم و کلزا را اعلام کرده و شما مخالفت کردید.

وی بر لزوم توجه هر چه بیشتر دولت به حوزه تولید تاکید کرد و خواستار حمایت جدی و واقعی کشاورزان شد تا مسیر تولید به درستی حمایت شود.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول