اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سالانه 100 هزار میلیارد تومان رانت در اقتصاد کشور توزیع شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در طول سالهای ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ برآورد ما این است،‌سالانه 100 هزار میلیارد تومان رانتی است که در اقتصاد کشور به دلیل عدم نظارت کشور در اقتصاد کشور توزیع شده است.

سالانه 100 هزار میلیارد تومان رانت در اقتصاد کشور توزیع شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز روز سه شنبه پارلمان در جریان ارائه گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تنظیم بازار کالاهای اساسی اظهار داشت: عدم اجرای قوانین مرتبط در تنظیم بازار قوانین امروز وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و سایر ارکان و مسئولان ارشد نظام در گزارش کمیسیون قیده شده است، چرا که آنها موظف بودند و قانون مرتبط با با آن را اجرا کنند که قانون اصلی آن قانون مبارزه با قاچاق کالا ارز است.

وی افزود: کلیه فعالیت‌هایی که در حوزه تولید واردات و صادرات در کشور انجام می‌شود باید در سامانه‌های مربوطه وارد شود و سامانه جامع تجارت باید مبنای عملیات اقتصادی در کشور باشد و در کنار آن گذرگاه و سامانه‌های شبیه به آن که دولت تعریف کرده است باید اجرایی می‌شد.

پورابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: گزارش میدانی ما نشان می‌دهد که متاسفانه این سامانه‌ها عملیاتی نشده و امکان نظارت و کنترل دولت را بر حوزه ورود توزیع انبارداری تسهیل حمل و نقل و همه آنها انجام نداده است؛ سامانه جامع انبارها یکی از مهم ترین سامانه هاست اما به دلایل مختلف صدای خود را در خصوص آنها استنکاف کرده یا اجرایی نکرده یا بسیار ناقص شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بازار خوب باشد باید نگران بود! آنهم به علت عدم اجرای قانون است.

وی بیان کرد: اصرار دولت بر نرخ ارز ترجیحی از دیگر موارد حائز اهمیت است؛ مردم و همکاران من یادشان هست که در زمان بررسی بودجه ما موضوع ارز ترجیحی را از دستور کار خارج کردیم چرا که دولت توان اداره‌ کشور باارز ترجیحی را ندارد که نمونه آن را در کشور می‌بینیم.

وی اعلام کرد که در طول سالهای ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ برآورد ما این است که حدود سالی100 هزار میلیارد تومان رانتی است که در اقتصاد کشور به دلیل عدم نظارت کشور در این فرایند که در سامانه های تخصصی حوزه اقتصادی و تجارت تعریف شده، در اقتصاد کشور توزیع شده است. 

ادامه دارد..

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول